Коловозите, ерозията и потенциалното потъване на част от пътното платно на лот 1 от магистрала „Тракия", може да направят значително по-скъп този участък, заради ремонти, които ще се наложат в бъдеще, коментират експерти.

В интервю инж. Румен Йовчев, председател на Браншова камара „Пътища", коментира качеството на строителството на лот 1 от автомагистрала „Тракия".

Лот 1 на магистрала „Тракия" е участъкът от Плодовитово - Чирпан - Стара Загора. Първата половина до Чирпан беше въведена в експлоатация през юли 2006 г., а втората половина - през октомври 2007 г.

По думите на инж. Румен Йовчев - коловозите по пътното платно, ерозията на насипите около него и перспективата част от пътя, който преминава през оризища да потъне, са три примера, при които едно уж по-евтино строителство може да се окаже по-скъпо в близко бъдеще.

Tрети евентуален проблем, който би могъл да се получи, е в последната част на магистралата - преди Стара Загора, където пътят минава през оризищата.

„Там трябваше да се направят допълнителни съоръжения, за да не бъде тялото на магистралата под вода при всеки по-сериозен дъжд. Водата постепенно навлиза в тялото на магистралата и не след дълго тя ще започне да потъва от натоварването. Тогава ремонтът ще струва много скъпо, защото, някаква част, например - пет километра - ще трябва да се направят отново. Ако се наложи на пет километра да повторим магистралата - тя струва 2 млн. евро на километър", каза инж. Румен Йовчев.

„Затова аз казвам, че не са много добри ниските цени, защото и следващите участъци на магистралата минават през оризища, и там трябва да се вземат допълнителни мерки, за да не се случват такива случки. Нещо, което е направено по този начин, за съжаление се превръща в база за сравнение. Като сме построили един участък за два милиона евро на километър, искаме всичко да строим по за два милиона, но не е така", добави той.

Източник: Фокус, Снимка: Profit.bg