Четири компании/международни консорциуми подадоха оферти за Изпълнител на проектирането и строителството на железния път и електрификацията на участъка “Първомай-Димитровград-Симеоновград-Харманли-Свиленград-гръцка и турска граници”.

Публичното отваряне на постъпилите предложения се проведе вчера от 15.00 чaса в сградата на Министерството на транспорта, в присъствието на представители на оферентите, съобщиха от държавната институция.

Проектирането и строителството на участъка е втората фаза от проекта “Реконструкция и електрификация на жп линия Пловдив – Свиленград – гръцка/турска граница”. Участъкът е с линейна дължина ≈104 км и ще даде възможност за движение на влакови композиции със скорост от 160 км/час. Изпълнението на първата фаза – жп участъка Пловдив (г. Крумово) – Първомай, с дължина 37.7 км, е вече в ход.

Тръжната процедура беше обявена на 20 декември 2006 г. Крайният срок за предоставянето на офертите изтече днес, в 12.00 часа българско време. Процедурата се провежда по правилата на Европейската комисия за възлагане на обществени поръчки.

Оферти подадоха:

1. италианската „Сосиетá италиана пер кондотте д’аква” – за 299 462 727 евро;

2. международен консорциум „ДОТСАТ” с водещ партньор – френската „АЛСТОМ” и членове: „ТСО” (Франция) и „Догуш” (Турция) – за 377 294 868 евро и отбив от цената 2.5%, т.е. 9 432 372 евро;

3. италианската „АСТАЛДИ” – за 162 537 388 евро;

4. международен консорциум „Марица експрес джойнт венчър” с водещ партньор – чешката „ОХЛ ЖС” и членове: немските „ЛЕОНАРД ВАЙС”, „ВИЙБЕ” и „ХЕРМАН КИРХНЕР” – за 398 644 452 евро.

Проектът за реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив – Свиленград има статут на обект с национално значение и е един от основните инфраструктурни проекти на българското правителство, съобщават от министерството на транспорта. Чрез него ще се повиши конкурентоспособността на железопътния транспорт в страната ни и ще се постигне по-бързото му интегриране към европейската транспортна мрежа.

Проектът е част от ІV и ІХ европейски транспортни коридори и се реализира с финансовата подкрепа на Европейската комисия. Средства са отпуснати от програма ИСПА на ЕС – безвъзмездна помощ в размер на 153 млн. евро, Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) – заем от 150 млн.евро и 37 млн. евро от държавния бюджет.