Нужно е значително финансиране за развитието на ЖП транспорта и инфраструктурата у нас.

Това заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев след като откри конференцията на тема „Визия за развитие на българските държавни железници 2007 - 2017", която се провежда в Пловдив.

Средствата, които държавата отпуска за развитие на железопътния транспорт са крайно недостатъчни, като парите от превозни такси също не стигат за мащабни инвестиции в жп. инфраструктурата, обясни Мутафчиев, цитиран от Money.bg.

По негови думи за нормалното развитие на инфраструктурата в бранша ще са необходими над 250 млн. лв. годишно, които трябва да се търсят или от еврофондовете или чрез публично-частни сътрудничества.

През миналата година БДЖ е отчела близо 400 млн. лв. приходи от продажби, които са близо 4.5% повече спрямо предходната година. Националният жп. превозвач обаче отчете загуба от 27.7 млн. лв. през 2006 г., като намалява загубата с 14.2 млн. лв. спрямо предходната 2005 г.

Сред приоритетите за развитие на българските държавни железници е предлагането на икономически ефективни, безопасни, енергоспестяващи и екологосъобразни транспортни услуги.

Необходимо е да се подобри значително конкурентоспособността на компанията чрез повишаване на икономическата й ефективност, като се запази и увеличи пазарния й дял, каза още Мутафчиев.

В началото на конференцията беше изтъкнато, че предлагане на ефективните и качествени транспортни услуги може да се постигне чрез маркетингово-ориентирано управление, нови експлоатационно-технологични решения, нов подвижен железопътен състав и квалифициран и мотивиран персонал, информира още Money.bg.

През изминалата година БДЖ е покачила пътническите си превози до сумата от 34.11 млн. пътници, като ръст е отбелязан и при товарните такива, достигайки стойността от 21.18 млн. т.