За шеста поредна година Chevrolet подкрепи студенти и учащи от цяла Европа в областта на изкуството и провокира техния талант. 20-и юни бе важен ден за участниците в конкурса Young?Creative?Chevrolet! 2012 – България.

Основан през 2007 година, конкурсът за студенти по приложни изкуства Young? Creative? Chevrolet! е насочен към млади таланти и стимулира студентите да погледнат на Chevrolet от тяхната собствена творческа перспектива. Конкурсът се разрасна бързо от първоначалните 32 училища по изкуства, участващи през 2007 година, до 120 – през 2009 г. 2010 беляза още по-голям интерес измежду участниците в цяла Европа, като над 130 учебни заведения взеха участие. През 2011 Chevrolet предизвика студенти по изкуствата в 22 европейски държави, за да помогнат на марката да отбележи своя 100-годишен юбилей. Рекорден брой от 552 проекта от 155 училища се включиха в надпреварата в следните пет приложни изкуства: мода, музика, фотография, видео и визуални изкуства.

През 2012 Chevrolet представя шестото издание на успешния конкурс за приложни изкуства Young Creative Chevrolet. Фокусирайки се върху сферите на модата, фотографията, видеото и визуалните изкуства, на студентите е поставено задание да се концентрират върху темата „Животът е пълен с възможности”, и да създадат произведения, които отразяват духа на оптимизма и вярата в тези възможности, характерни за марката Chevrolet. Наградите включват редки възможности за печелившите студенти да работят с професионалисти в съответните им области. През 2012 г. в Young Creative Chevrolet се включиха студенти и ученици по изкуства от 24 страни и от над 250 учебни заведения в Европа!

През 2012 в България студентите се състезаваха в категория „Визуални изкуства”. Основните творчески търсения бяха в посока усещане за нови възможности, оптимизъм, динамика, свобода на духа. Проектът на Василена Георгиева спечели симпатиите на журито с композиция от традиционни племенни мотиви от Африка, Нова Зеландия и Австралия, които визуално напомнят на преплетени пътища и по екзотичен, но изчистен начин пресъздават идеята за свободата да пътуваш.
Журито бе в шест-членен състав от специалисти по графичен дизайн, фотография, реклама и маркетинг:

1. Доц. Мирослав Богданов, ръководител катедра Рекламен Дизайн, НХА
2. Ас. Калина Христова, департамент Изящни изкуства, НБУ
3. Петър Добрев – Mениджър реклама, сп. Мениджър
4. Ева Тенева – Aрт директор, РА Грей България
5. Евгени Димитров – Управител, агенция Булфото
6. Владимир Тодоров – Маркетинг и ПР мениджър, Chevrolet България

Коктейлът-изложба по повод награждаването се състоя в арт пространство „Склада”. Събитието даде възможност на всички гости да разгледат наградените и отличени проекти, да се запознаят с финалистите и журито, както и да получат тениска-уникат с дизайн, специално създаден за конкурса.
Специални гости на събитието бяха култовият Chevrolet Camaro Transformers Edition и чисто новият флагман на марката - Malibu.

Финалната селекция у нас тази година включи 19 проекта на участници от НБУ, НХА, НАТФИЗ и НПГПФ. Големите отличия се присъждат на:

Първа награда (1200 евро) – Василена Георгиeва, специалност „Рекламен дизайн” в НХА



Втора награда (800 евро) – Ива Груева, специалност „Графика и илюстрация” в НБУ



Трета награда (500 евро) – Цвета Велчева, специалност „Рекламен дизайн” в НХА
Победителят в дисциплината – Василена, продължава да се съревновава на европейско ниво с получилите първа награда в другите страни-участници в категория „Визуални изкуства”. Очаква се през есента да бъде обявен и европейският подебител от реномирано жури.