Инвестициите на ЧЕЗ Груп в електроразпределителната мрежа в Западна България през
2007 г. достигнаха 96 милиона лева.

Така, през последните три години компанията е инвестирала общо над 212 милиона лева, информират от дружеството.

Средствата са вложени основно в повишаването на качеството и сигурността на доставките, изпълнението на законовото задължение за разделяне на дейностите, създаването на новата компания за снабдяване „ЧЕЗ Електро България” АД и обединяването на трите електроразпределителни дружества в
„ЧЕЗ Разпределение България” АД. За 2008 г. са планирани инвестиции в размер на около
90 милиона лева.

Направените вложения през последните три години доведоха до намаляване на аварийността и загубите на електроенергия по мрежата в Западна България. Основен принос за постигнатите резултати има реконструкцията и модернизацията на мрежата, подмяната на електромери, подмяната на силови трансформатори, както и по-добрият контрол върху състоянието на мрежите и достъпа до тях.

През 2007 г. оперативната печалба на дружествата на ЧЕЗ в България е в размер на 75 млн. лв. Този резултат е с 13 млн. лв. по-нисък спрямо печалбата за 2006 г. Увеличението на цените на електрическата енергия през юли 2007 г. не компенсира увеличените разходи за персонала и амортизации.

От началото на 2006 г. ЧЕЗ подмени в Западна България 336 хиляди електромера, от които
100 хиляди през 2006 г. и 236 хиляди през 2007 г. През последните две години на границата на собственост са изнесени общо 380 хиляди електромера (106 хиляди през 2006 г. и 274 хиляди през 2007 г.). През миналата година бяха присъединени общо 8410 нови потребители. Така общият брой на клиентите на ЧЕЗ у нас в края на 2007 г. достигна 1.97 милиона. Продажбите на електроенергия на ЧЕЗ Груп в България през миналата година възлизат на 8.31 милиарда КВтч – с над 3% повече от продажбите през 2006 г.

„През изминалите три години направихме важни стъпки за повишаване на ефективността на компаниите на ЧЕЗ в България. Считам, че това е добра основа за осъществяването на дългосрочната ни стратегия да повишаваме качеството на предоставяните услуги и постепенно да достигнем европейските стандарти в електроразпределението” заяви Любош Павлас, регионален мениджър на ЧЕЗ Груп за България.

През 2007 г. ЧЕЗ Груп инвестира 775 000 лева за подобряване на обслужването на клиентите. Компанията отвори общо 4 модернизирани центъра за клиенти, които предлагат обслужване „на едно гише”. Бяха сключени също договори за партньорство с Уникредит Булбанк, Банка ДСК и EasyPay, в резултат на което броят на местата за плащане на сметките за електроенергия в Западна България вече надхвърля 700. Това позволява плащането на сметките за електроенергия в Западна България да става от територията на цялата страна, независимо от адреса на местоживеене на клиента.

В средата на миналата година
ЧЕЗ Груп стартира и денонощна информационна телефонна линия 0700 10 010, на която клиентите на компанията в цяла Западна България могат да задават въпроси и да получават информация. Досега компанията откри 9 реновирани клиентски центъра, а до края на 2008 г. ще отворят врати още 8 такива.

В края на 2007 г. трите електроразпределителни дружества на ЧЕЗ Груп в Западна България се сляха в новата компания „ЧЕЗ Разпределение България” АД, която пое всички техни отговорности и задължения по лицензията за разпределение на електрическа енергия.