Държавно гарантиран заем или средства от бюджета са вариантите за финансиране на "Тракия"

335
Държавно гарантиран заем или средства от бюджета са вариантите за финансиране на

Финансирането на доизграждането на автомагистрала "Тракия" може да стане чрез заем от Европейската инвестиционна банка или друга банка, или в рамките на бюджета, като средно годишно се отделят 150-200 милиона лева за три години. Това бяха двата варианта за набиране на средства за проекта за автомагистрала "Тракия", ако концесията не тръгне, съобщени днес пред журналисти от министъра на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов.

Днес министърът и неговият екип представиха отчет за двегодишната дейност на ведомството. Евентуалното кредитно споразумение с ЕИБ или друга банка, която да осигури държавно гарантиран заем, може да бъде приключено след около година и половина, година и 8 месеца, каза министър Гагаузов.

Министърът посочи, че средствата, които евентуално би се наложило да се отделят от бюджета за автомагистралата, са големи и би се наложило спиране на финансирането на други обекти, ако се приеме подобен вариант за осигуряване на средства за автомагистралата.

Министърът съобщи, че в началото на октомври ще бъде завършен участъкът Чирпан-Стара Загора от магистралата. Продължаването на строителството на магистралата ще зависи от становището на ЕС и въз основа на него от последващото решение на МС, каза министър Гагаузов. Той припомни, че концесията на строителството на магистралата е свързана с осигуряването на финансирането на проекта. Надявам се най-късно до края на октомври да е приключен договорът с концесионера и той да започне финансирането на магистрала "Тракия" или сме решили нещо друго, което не е толкова вероятно, каза министърът.

При положение, че в прогнозирания от министъра срок се сключи концесионният договор, магистралата трябва да бъде довършена и пусната до 3 години. Министър Гагаузов съобщи, че кандидат-концесионерите провеждат предварителни разговори с финансовите институции за осигуряване на средства за довършване на магистралата. Докато обаче няма окончателен договор, сериозни преговори не могат да се водят, каза министър Гагаузов. Той припомни, че според договора се предвижда в 3-месечен срок след окончателното му сключване концесионерът да е осигурил финансирането и да започне строителството.

Министър Гагаузов съобщи, че има възможност магистрала "Тракия" да бъде готова преди магистралите "Марица" и "Люлин". Асен Гагаузов информира, че все още не е получено
становището на Евростат за това дали инвестицията в проекта за автомагистрала "Тракия" е частна или, че вложението не отговаря на изискванията на ЕС в частност.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 666.740 0.00%
  • BGREIT 114.650 0.00%
  • BGTR30 549.460 0.00%
  • BGBX40 130.460 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1829 1.1831
  • GBP/USD 1.3414 1.3418
  • USD/JPY 114.1100 114.1220
  • USD/CHF 0.9859 0.9862
  • USD/CAD 1.2815 1.2819
  • AUD/USD 0.7633 0.7635
  • USD/BGN 1.6532 1.6535
Ask Bid
  • DOW JONES 24601.97 24605.97
  • S&P500 2663.86 2664.36
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5398.32 5400.32
  • DAX 13129.91 13131.91
  • FTSE 100 7501.22 7502.72
  • ПЕТРОЛ 56.65 56.70
  • ЗЛАТО 1255.10 1255.85
  • СРЕБРО 16.05 16.11

Видео