Финансирането на доизграждането на автомагистрала "Тракия" може да стане чрез заем от Европейската инвестиционна банка или друга банка, или в рамките на бюджета, като средно годишно се отделят 150-200 милиона лева за три години. Това бяха двата варианта за набиране на средства за проекта за автомагистрала "Тракия", ако концесията не тръгне, съобщени днес пред журналисти от министъра на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов.

Днес министърът и неговият екип представиха отчет за двегодишната дейност на ведомството. Евентуалното кредитно споразумение с ЕИБ или друга банка, която да осигури държавно гарантиран заем, може да бъде приключено след около година и половина, година и 8 месеца, каза министър Гагаузов.

Министърът посочи, че средствата, които евентуално би се наложило да се отделят от бюджета за автомагистралата, са големи и би се наложило спиране на финансирането на други обекти, ако се приеме подобен вариант за осигуряване на средства за автомагистралата.

Министърът съобщи, че в началото на октомври ще бъде завършен участъкът Чирпан-Стара Загора от магистралата. Продължаването на строителството на магистралата ще зависи от становището на ЕС и въз основа на него от последващото решение на МС, каза министър Гагаузов. Той припомни, че концесията на строителството на магистралата е свързана с осигуряването на финансирането на проекта. Надявам се най-късно до края на октомври да е приключен договорът с концесионера и той да започне финансирането на магистрала "Тракия" или сме решили нещо друго, което не е толкова вероятно, каза министърът.

При положение, че в прогнозирания от министъра срок се сключи концесионният договор, магистралата трябва да бъде довършена и пусната до 3 години. Министър Гагаузов съобщи, че кандидат-концесионерите провеждат предварителни разговори с финансовите институции за осигуряване на средства за довършване на магистралата. Докато обаче няма окончателен договор, сериозни преговори не могат да се водят, каза министър Гагаузов. Той припомни, че според договора се предвижда в 3-месечен срок след окончателното му сключване концесионерът да е осигурил финансирането и да започне строителството.

Министър Гагаузов съобщи, че има възможност магистрала "Тракия" да бъде готова преди магистралите "Марица" и "Люлин". Асен Гагаузов информира, че все още не е получено
становището на Евростат за това дали инвестицията в проекта за автомагистрала "Тракия" е частна или, че вложението не отговаря на изискванията на ЕС в частност.