Общинското дружество „Пазари Възраждане“ ЕАД, което стопанисва Женски пазар, пазар „Димитър Петков“ и предгаров площад „Ротонда“, предприе спешни мерки за превенция и недопускане разпространението на корона вирус COVID-19 на територията на тържищата.

Изпълнителнияг директор на дружеството Драгомир Димитров разпореди да се извършва дезинфекция на откритите площи на пазарите всяка вечер след приключване на пазарния ден.

На търговците, наематели на търговски площи на територията на пазарните пространства, са осигурени необходимите предпазни средства – защитни маски, ръкавици, дезинфекционни разтвори на алкохолна основа.

Мерките, които са предприети, са съгласно препоръките на Министерството на здравеопазването и оперативния щаб на Столична община за превенция на разпространението на корона вирус.

„Вярвам, че ако всички ние спазваме добра лична хигиена, избягваме контакт с болни хора, дезинфекцираме откритите площи на тържищата всяка вечер, а административните сгради по няколко пъти на ден, това ще помогне за справянето ни с разпространението на вируса.

Смятам, че хората, които посещават пазарите, не трябва да се притесняват за здравето си, тъй като при нас не само няма струпване на много хора по едно и също време, а и както клиенти, така и търговци могат спокойно да спазват нужната дистанция по между си когато пазаруват или общуват“, уточни още Драгомир Димитров.

По-рано днес и от Софийска вода обявиха въвеждането на промени в ежедневната работа, с цел повишаване на грижите по опазването на здравето на клиентите и служителите на дружеството:

  • Променя се работното време на Центровете за обслужване на клиенти. От утре (12.03.2020) те ще работят от 8.00 до 17.00 часа само в делничните дни;
  • Временно мобилният център за услуги няма да работи;
  • Клиентите да се обръщат към безплатния телефон на „Софийска вода“ или към официалната писмена форма през сайта на дружеството, преди да посетят някой от центровете. Посещенията в центровете за услуги да бъде само в случай на неотложна необходимост;
  • Клиентите, които не могат да отложат посещението си в центровете за обслужване, да изчакват пред офиса, докато служител на „Софийска вода“ ги покани.
  • На безплатния телефон на „Софийска вода“ клиентите могат да получат следната информация: районите, които са без вода; салдо по клиентски номер; период за подаване на самоотчет и период, в който адресът попада в графика за реално отчитане от проверител.

    През платформата за запитвания на сайта на „Софийска вода“ клиентите могат да подадат и официални жалби, на които ще получат отговор в рамките на един работен ден.

    Във връзка с препоръчителното ограничаване на близки физически контакти, дружеството моли клиентите на „Софийска вода“ да се възползват от дистанционните начини за отчитане на индивидуалните си водомери:

  • Безплатен телефон 0800 121 21;
  • Интернет сайта на дружеството – www.sofiyskavoda.bg ;
  • Лист, залепен на входната врата на жилището.
  • Върху него е необходимо е да се посочат следните данни:

  • Клиентски номер;
  • Номер на водомер;
  • Местоположение на водомера – кухня/баня/друго;
  • Тип вода, минаваща през водомера – топла, студена;
  • Показания на уреда.
  • Плановите и аварийни дейности няма да бъдат отменяни.