Възнамерявам да подам оставка, след като приключат следствените действия след днешния инцидент, заяви изпълнителният директор на БДЖ Пенчо Попов.

Зачестиха инцидентите с влакове и бих поел отговорността си, допълни Попов. В момента съм на мястото на инцидента, последните три вагона са дерайлирали вследствие повреда на локомотива, дерайлира третия вагон и повлича останалите, каза Попов. Локомотивът е проверяван вчера и моите съмнения са за некачествено извършен ремонт, вчера влакът е излязъл от депо, заяви Попова. Всичките возила, които се движат имат сертификат за безопасност, локомотивът на този влак е имал сертификат, който ще изтече през 2013 година.

Вчера този локомотив е минал сериозен преглед, но някой не си е свършил работата при прегледа вчера, категоричен бе изпълнителният директор на БДЖ. Моето съмнение е за човешка немарливост. Не може вчера да излезе от ремонт на тези детайли, които са се развалили и да се случи такова нещо, уточни Попов. 172-ма пътници е имало във влака по време на инцидента, няма пострадали. Движението в участъка на инцидента е спряно, добави Пенчо Попов. Като изключим стреса, няма никакви проблеми с пътниците. Проблемът ни е с други пътници от други влакове, които още стоят и тях трябва да ги извозим с автобуси.

Пътниците от влак "Чайка" са извозени с друг влак, допълни още Пенчо Попова. Припомняме, че в 11,30 ч. днес, три вагона от състава на бързия влак "Чайка" от Бургас за София са дерайлирали при навлизане на влака в гара Септември. Експертна група разследва причините за произшествието. На 4 октомври 2010 г. международният пътнически влак от Белград и български служебен влак се сблъскаха челно в участъка между Драгоман и Драгоил. При инцидента пострадаха над 20 души. Причината за влаковата катастрофа беше човешка грешка. Заради нея бяха уволнени трима души, ръководили движението на влаковете и четирима машинисти.

Източник: БГНЕС