Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) засилва контрола на качеството на електрическата енергия и обслужването на потребителите. Това ще стане на база подробна методика с изисквания към енергийните дружества в България, която регулаторът ще разгледа на открито заседание в петък.

В проектодокумента са включени набор от ясни критерии за качеството на предлаганата услуга, както и срокове за постигането им. Това е пряко обвързано с одобряването на исканите от дружеството приходи за всяка година от регулаторния период и съответно с цената на тока за потребителите.

Според така разработената методика ДКЕВР дава на енергийните дружества срок до 1 година, в който те трябва да преведат напрежението в мрежата си в регламентираните по БДС граници.

Освен това комисията за първи път е разработила ясни индекси за средния брой на прекъсвания на подаване на електроенергия, както и за тяхната средна продължителност. Регулаторът ще следи и за времето за отговор на жалбите и молбите на клиентите на ЕРП-тата, за сроковете за извършване на съответните проверки и сключване на договори за присъединяване на нови клиенти към мрежата. Според проектодокумента дружествата ще трябва да коригират сгрешените сметки на абонатите до 10 дни, като през 2010 година времето трябва да бъде съкратено на 5 дни.

В методиката са разписани подробно и правилата, по които Комисията ще коригира нивата на заложените в бизнесплановете на дружествата приходи, ако те не покриват показателите за качество.