Разширението на първия диаметър на метрото в столичния квартал "Младост" 1 ще бъде финансиран със средства по Оперативна програма "Транспорт".

Досега беше предвиждан заем от Европейската инвестиционна банка, съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков при старта на пробивните работи на тунела под бул. "Александър Малинов" в "Младост". Решението е взето на последното заседание на комитета за наблюдение на програмата.

Тунелът с дължина от 800 метра ще свързва квартала и бул. "Цариградско шосе", като преминава под "А. Малинов". Стойността на съоръжението е 96 000 000 евро. Предвижда се тунелът да бъде завършен до 2011 г., като крайният срок за завършване на целия участък от първия диаметър на метрото е 2012 г. Пробивът на тунела ще извърши "Адвал" АД. Главен изпълнител на участъка е обединението "Метро-Младост".

"Софийското метро е най-интензивно развиващият се проект в България и обществената полза от него е огромна", отбеляза министър Цветков.

Тунелът ще спести задръстванията в квартала, посочи архитектът Валентин Трашлиев, изпълнителен директор на "Евро Алианс". Подземното изграждане на участъка ще се осъществи по нов австрийски метод, без да се спира движението на кръстовището при "А. Малинов" и бизнеспарка в "Младост", уточни той.

Отсечката е част от линията до летището. Като много голямо предимство на този обект кметът Йорданка Фандъкова посочи възможността за облекчаване на движението в града, като гостите ще могат да оставят автомобилите си на паркинга на метростанцията и да се придвижват с метрото.

Очаква се този участък от метрото да поема около 38 000 пътници дневно, а около 1300 автомобила ще поема паркингът на бул. "Цариградско шосе", който вече се строи, добави Фандъкова. Тя посочи, че се работи и проекта за метро от кв. "Княжево" до кв. "Васил Левски".

Министър Цветков съобщи още, че другият участък от метрото, който ще се строи с европейски средства, е от надлеза "Надежда" до кв. "Обеля" 2.

Източник: БТА