Между 7 и 9 процента е очакваният спад в продажбите на пиво у нас за деветмесечието. Това съобщи в Хасково главният секретар на Съюза на пивоварите в България Ивана Радомирова с уговорката, че все още не са готови окончателните данни за периода.

Според нея спадът се дължи предимно на намалените продажби на пиво в заведенията заради слабия туристически сезон. По думите й допълнително предизвикателство за производителите е, че в години на криза потребителското търсене се насочва към марки, които са по-евтини. Тя отбеляза, че производството се съобразява с това, но независимо, че потребителите пият пиво от по-ниския ценови сегмент, то е с високо качество и е от естествени съставки.

Дори в момент на криза нашите компании са достатъчно прозорливи и не само, че не освобождават работници, но дори справките от последните месеци показват, че има и нови назначения, макар и малко на брой. За да се запазят хората, които са квалифицирани, в нашия бранш бяха договорени най-високите осигурителни прагове за 2010 г., добави Радомирова.

Главният секретар на Съюза на пивоварите бе сред гостите в пивоварната "Астика" в Хасково, където днес генералният мениджър на "Каменица" АД - Драган Радивоевич, и посланикът на Белгия у нас Марк Михилсен официално пуснаха в експлоатация нова бутилираща линия с капацитет 50 хиляди бутилки в час. В производствената мощност са инвестирани 15 милиона евро, открити са и 15 нови работни места.

Според посланик Михилсен тази инвестиция означава доверие на инвеститорите в хората, които работят в пивоварната, доверие в българската икономика и доверие в продуктите, произведени в България.