До няколко дни ще бъде въведено успокоено движение с 30 км в час в центъра на София. Нововъведението бе прието от Столичния общински съвет по предложение на зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев.

Ограничението ще бъде в зоната между улиците "Алабин" и "Леге" и булевардите "Христо Ботев" и "Васил Левски", като там ще бъдат изградени и велоалеи.

Мярката се предприема точно заради колоездачите с цел по-сигурно и достъпно предвиждане в центъра. 30 км в час няма да важат за булевардите, а само за малките улици в района, уточнява вестник "Монитор".

По булевардите „Овча купел“ и „Монтевидео“ също ще бъдат обособени места ленти за велосипедистите. Спазването на ограничението ще се контролира от полицията.

Общинарите приеха в централата част на столицата да бъдат обособени две нови пешеходни зони. Едната ще бъде по бул. „Витоша“ от ул. „Алабин“ до бул. „Стамболийски“, а другата по ул. „Георг Вашингтон“ в участъка от ул. „Трапезица“ до ул. „Пиротска“.

По отсечките ще бъдат забранени само автомобилите, като градските транспорт ще си се движи. Предложението на главния архитект Здравко Здравков и зам.-кмета Крусев да освободят от коли пространството пред Съдебната палата и „Света Неделя“ предизвика бурни дебати в зала, но в крайна сметка бе прието.

Вносителите бяха обвинени, че в доклада липсва конкретика как промените ще се отразят на движението и за липса на становища от страна на институциите в района.

„Не мога да приема доводи против обособяване на пешеходни зони в центъра на града, където има 2 метро линии, минават 5 трамвая и има 2 подземни гаража“, категоричен бе Крусев.

По думите му това е естественото продължение на пешеходната ос по бул. „Витоша“, така че да се свърже с площад „Света Неделя“ и съответно с археологическите разкопки, които продължават да се извършват в района.

Арх. Здравков отвърна на критиките с думите, че пешеходците, които минават по бул. „Витоша“ до „Алабин“ са 2700 човека, а от „Алабин“ до подлеза на Ларгото са 2400 човека. „Ние искаме да създаваме град на хората, обаче непрекъснато даваме възможности за развитието на автомобилни транспорт“, каза Здравков. Той обяви, че зоната пред Съдебната палата основно се ползва за паркиране и стоянка на таксита.