До края на юни приключва ремонтът на виадуктите на Тракия

515
До края на юни приключва ремонтът на виадуктите на Тракия

© Pixabay

Времето от началото на пролетта се използва не само за ремонти, но и за строеж  на големите инфраструктурни обекти.

На фона на коронавирусната инфекция, спазвайки мерките за безопасност и с усилията на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Агенция „Пътна инфраструктура“ за администриране на целия процес, строителството не спря.

Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова в интервю за БНТ.


Продължават ремонтите от 13-и до 20-и км на магистрала „Тракия“. Усилията ни са до 30 юни, до началото на активния туристически сезон, да освободим движението и трафикът там да е спокоен, съобщи Аврамова.

Ремонт се извършва и в участъци от 19-и до 37-и км на магистрала „Хемус“, напомни тя. От днес за движение се затваря платното в посока София на виадукта край с. Потоп на АМ „Хемус“. Там ремонтът ще продължи през лятото. Това се прави с цел безопасност, тъй като виадуктите не са ремонтирани последните 30 години.

Регионалният министър напомни, че продължават строително-монтажните работи на тунел „Витиня“, където се извършва конструктивно укрепване. Предвижда се ремонтът на съоръжението да завърши до края на годината.

Министърът коментира изграждането на тунел „Железница“ на АМ „Струма“, където се работи денонощно седем дни в седмицата. И в двете тръби на съоръжението са прокопани по над 800 м и се прави първичната облицовка. Очаква се тунелът да е изцяло прокопан до пролетта на 2021 г. Паралелно се изграждат и участъците преди и след него.

Активно се работи и по строителството на Южната дъга на Софийския околовръстен път в участъка от ж.к. „Младост“ до връзката с АМ „Тракия“. По отношение на строителството на отсечката от ул. „Ралевица“ до „Люлин“ министърът посочи, че ангажимент на Столична община е изготвянето на идеен проект и провеждане на устройствените процедури. АПИ ще извърши отчуждаване на необходимите терени и ще изгради участъка на инженеринг.

Основната цел на „Български ВиК холдинг“ ЕАД е стабилизиране на отрасъла, в който липсват достатъчно средства за инвестиции и е в тежко финансово състояние, каза още Аврамова в отговор на въпрос.

Надзорният съвет на компанията вече е назначен, има избран Управителен съвет и изпълнителен директор. Работи се по структурирането на холдинговото дружество, което ще оказва подкрепа на операторите в тежко финансово състояние.

Попитана ще има ли повишаване на цената на водата, регионалният министър съобщи, че до десетина дни се очаква проектът на Закон за ВиК да бъде публикуван за обществено обсъждане. Сред основните принципи, които са заложени в него, е и социалната поносимост на цената на водата.

Регионалният министър напомни, че цената на ВиК услугите се определя от КЕВР, която е създадена според разпоредбите на Закона за енергетиката. Затова в новия Закон за ВиК се предлага от регулатора да се отдели самостоятелна комисия, която да отговаря само за ВиК отрасъла. Така ще има повече гъвкавост и проследимост на процесите в него и при определяне на цените в различни ситуации.

Във връзка с водния режим в Перник министърът посочи, че в яз. „Студена“ вече има над 17 млн. куб. м вода и през месец юни може да бъде предложено той да отпадне по преценка на Министерството на околната среда и водите, местната власт и ВиК Перник.

Новоизграденият довеждащ водопровод работи и по него няма аварии, каза Аврамова. Такива има по амортизираната ВиК мрежа в града. С отпуснатите от правителството 30 млн. лв. се изгражда нова ВиК мрежа. За тази цел предстои да бъдат инвестирани и 105 млн. лв. от Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“.

Назначена е комисия, която ще направи обследване на причините за аварията на шламохранилището в Перник, което е трябвало да приключи своята дейност още през 2016 г. Комплексното разрешително за използването му е издадено от МОСВ, а разрешението за рекултивация – от общината.

Ангажимент на МРРБ чрез Дирекцията за национален строителен контрол е да установи причините за аварията, дали те имат нещо общо с дейностите по рекултивация и да се предпишат мерки за укрепване.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg