Домакинствата все повече се интересуват от качеството на хляба, който купуват

453
Домакинствата все повече се интересуват от качеството на хляба, който купуват

Качеството на хляба става все по-важен фактор, който определя избора на българските домакинства. Около този извод се обединиха участниците в първата национална дискусия „Българският хляб – бизнес, качество, цена”, организирана от ХЛЕБОЗАВОДИ „КОРН” АД в Гранд Хотел „София”. В кръглата маса участваха представители на производители, търговци, държавни институции и на научните среди.

По време на дискусията се повдигна въпроса за работната ръка в бранша. Борис Инчев, председател на Браншовата камара на индустриалните хлебопроизводители и сладкари в България, заяви, че това е най-големият проблем на бизнеса.

Ниската производителност на труда и същевременно изискванията за по-високо заплащане създава силен натиск върху производителите. По негова субективна преценка обемът на пазара на хляб е около 700 млн. лева годишно, като средната цена на килограм хляб е не повече от 1 лев за страната.

Ако критерий за определяне на пазара е производство на 10 000 хляба на ден, това означава, че около 30% от производителите са т.нар. малки или занаятчийски производители. Той уточни, че по негова преценка 10 са големите производители в България, между 20 и 30 са средните и около 2 000 малките производители.

През последните години консумацията на ръжен и пълнозърнест хляб в България се е увеличила, за сметка на белия хляб. Маркетингови изследвания, цитирани по време на дискусията, показват, че продажбите на пълнозърнест хляб са се удвоили – от 2% общо потребление през 2004 г. до 3.9% през 2007 г., а на ръжен хляб съответно – от 3% (2004 г.) до 4% (2007 г.), обяви доц. д-р Бистра Василева, от катедра Маркетинг на Икономически университет Варна.

Тя добави, че по-голяма част от българските домакинства са традиционалисти в навиците си за покупка. Изследванията показват, че делът на продажбите на бял хляб остава най-висок, въпреки тенденцията за лек спад през последните четири години от 91% (2004 г.) на 89% (2007 г.).

Участниците в дискусионния форум, организиран от ХЛЕБОЗАВОДИ „КОРН” АД се ангажираха дебатът за консумирания в България хляб да продължи и в бъдеще.

На снимката: Дискусия „Българският хляб – бизнес, качество, цена”

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg