Строежът на Дунав мост 2 ще струва 27 млн. евро повече от тръжната цена, с която испанска фирма спечели поръчката преди близо 5 години. Това съобщи във Видин министърът на транспорта Ивайло Московски.

Той уточни, че срокът за завършване на съоръжението повече няма да бъде удължаван и Дунав мост 2 трябва да заработи до края на 2012 година.

Отдавна се говореше за оскъпяването на най-големия инфраструктурен проект в България - моста при Видин - Калафат, но едва сега стана ясно, че цената ще е близо 30 на сто по- висока от записаната в договора 100 млн. евро.

"В момента след оценката на инженера, която вече е готова, ще запачнем преговори за т.н. вариация, която е всъщност допълнителното оскъпяване на моста, съобщи Московски. Същността й е смяната на пилоните на моста от стоманени в стомано-бетонни. Тази сума ще бъде платена от резерва, който има във финансовия меморандум на проекта - така че няма да бъде ощетен бюджетът, допълни той.

Няма забавени плащания към строителя на хидросъоръжението - уточни министърът. Започва изграждането на структурата за съвместно управление на моста между България и Румъния. Московски обясни, че вече текат предпроектни проучвания за бързоскоростния четирилентов път Видин - Ботевград. Tехническият проект ще е готов до края на 2013 година, а целта е веднага да започне финансиране на строителството с влизането в новия планов период на ЕС, където за пътната връзка са заложени 330 млн. евро.