Две фирми кандидатстват по процедурата на МДААР за доставка, изграждане и въвеждане в експлоатация на централизирана система за управление и наблюдение на ИТ ресурсите на Интеграционната система на електронното правителство (ИСЕП) и свързаните с него обекти. Днес, 28 юни 2007 г., бяха отворени документите на „Сименс” АД и „Глобал консултинг” ЕООД, информират от министерството.

Целта на системата за управление и наблюдение е да се следи нивото на обслужване, състоянието на структурно функционалната архитектура на ИСЕП, както и своевременно да се локализират и прогнозират откази. По този начин ще се осигури нормалната експлоатация на информационната система и ще бъде гарантиран надежден достъп на гражданите и бизнеса до услугите и ресурсите на електронното правителство.

Участникът в процедурата е длъжен да представи пълно техническо описание и детайлна техническа спецификация на предлаганото решение, да осъществи доставката, инсталирането, тестването и пускането в редовна експлоатация на системата за управление и да обучи най-малко 6 специалисти на ИСЕП за работа с нея.

Системата трябва да се внедри до 6 месеца от подписването на договора, като гаранционният срок трябва да бъде не по-малък от 1 година от датата на доставката на продуктите.

Оценяването на постъпилите от фирмите предложения се оценява на три етапа: на първия етап комисията определя наличността и валидността на представените документи; на втория етап основен критерий е съответствието между предложеното решение и техническите условия, посочени в конкурсната документация; на третия етап се оценява предложената цена и възможностите за гаранционно обслужване.