Пускането в движение между София и Перник на двуетажни влакове ще доведе до намаляване поне наполовина на автомобилния трафик между двата града.

Това стана ясно по време на проведената във вторник публична кръгла маса, посветена на Европейската зелена сделка, организирана от Европейския съвет за външна политика (ЕСВП).

Инж. Цанко Симеонов, зам.-председател на Сдружение „Градски транспорт и инфраструктура”, припомни, че по данни на АПИ годишно около 10.5 млн. моторни превозни средства минават между Перник и София, над 92 процента от тях са автомобили, а с тях пътуват 16.5 млн. пътници, пише вестник Монитор.

"Пътуването между Перник и летище София с обществен транспорт сега отнема не по-малко от 2 часа, с новия проект ще падне до 50 минути“, уверява инж. Симеонов.

Според разписанието на БДЖ за вторник от столицата към миньорския град са пътували 20 влака, като пет от тях са бързи, а в обратната посока - 19, от тях 6 бързи.

От началото на годината основно заради пандемията по тази отсечка между двата града, която винаги е била с най-натоварен в системата на БДЖ.

Най-високата железопътна линия в света отваря след ремонт за $100 млн.След тригодишен ремонт, железопътната линия Pikes Peak Cog отново отваря за обществеността

В момента 2 са маршрутите, по които се пътува с автомобил. Едната е старият първокласен път през прохода Владая и столичния кв. Княжево. Другата е през северния край (последните 19 км преди София) на автомагистрала „Струма“, в отсечката преди автомагистрала „Люлин“.

По тези части от републиканската пътна мрежа в пиковите часове, особено през Владая, нерядко има големи задръствания.