От 20 март работодатели ще могат да заявяват свободни стажантски места на първата в България електронна трудова борса за ученици. Кандидатите за работа ще се представят с автобиография, снимка и дори с аудио-визуален клип – възможност, която не се предлага на останалите трудови борси. Това съобщи Ирина Добриянова, главен експерт в Центъра на учебно-тренировъчните фирми, по чийто проект е създадена младежката борса „Търся работа“.

Нейният интернет сайт беше показан за първи път на Панаира на тренировъчните фирми, който се проведе на 14 и 15 март в Пловдив. Сайтът осигурява директен контакт между работодатели, ученици от професионални гимназии и организации, работещи в областта на развитие на човешките ресурси. Целта е младежите да се научат как да кандидатстват за работа и да намерят подходящи стажантски позиции, за да разширят своите практически умения и опит в мениджмънта. Проектът получи финансиране от Световната банка.

82 тренировъчни предприятия от България, Македония и Румъния, включващи 600 ученици и 96 учители, се представиха на ТФ ФЕСТ 2008. Над 400 бяха посетителите на проявата, която се организира от Международен панир Пловдив и Центъра на учебно-тренировъчните фирми към Министерството на образованието и науката. Ангажираните експозиционни площи се увеличиха със 71% спрямо миналата година, а изложителите бяха със 67% повече.

Наградата за комплексно представяне спечели фирма „Идеал“ - Ботевград, а подгласници станаха „Плюшени мечти“ - Свищов и „Мартело“ - София. В конкурса „Панаирна промоция“ първо място зае „Парадайз и Ко“ от Пловдив, следвана от „Зелени мечти“ - Павликени и „Автотранс 13“ - Пловдив. Журито оцени като най-стилно фирменото облекло на „Лолипоп“ от град Струмица, Македония, а след нея са „Вижън арт“ - Гоце Делчев и Аукционна къща „Еклиптика“ от София.

Международен панаир Пловдив учреди една нова награда в рамките на ТФ ФЕСТ – за най-млад панаирен организатор. Нейният първи носител е ПИФ ООД от Националната търговска гимназия „Васил Левски“ в Пловдив. Предметът на дейност на фирмата е организиране на изложбени прояви, а името й е абревиатура на „Пловдив интернешънъл феър“ (английското название на Международен панаир Пловдив).

Победителите в конкурсите получиха грамоти и плакети.