eMAG ще обжалва глобата, наложена от Комисията за защита на конкуренцията по повод един от двата потребителски сигнала за промоционална кампания „Спечели екскурзия на Канарите“.

Онлайн търговецът счита санкцията за необосновано висока, превишаваща извънредно печалбата и стойността на привлечения бизнес по време на кампанията.

Припомняме, че КЗК наложи вчера глоба от 137 887.44 лв. на компанията за нелоялно привличане на клиенти.

Също така eMAG уточнява, че по повод жалбата на потребител с инициали П.И. КЗК се произнася в полза на eMAG, установявайки, че не е извършено нарушение на ЗЗК относно подвеждаща реклама, използвана като част от промоционата кампания „Спечели екскурзия Канарите“.

В сигнала се посочва, че телевизионната реклама е заблуждаващата и лицето П.И. е закупило бургия на стойност 3 лв., като в крайна сметка не е успяло да се включи в томболата с поръчката си, тъй като не е било запознато с правилото, че минималната стойност на поръчката трябва да е 100 лв.

От eMAG коментират, че в посочения период на сайта не са предлагани бургии на стойност 3 лв. и съответно няма такива закупени артикули. От КЗК решават, че eMAG не е провеждал реклама със заблуждаващ характер, тъй като на видни места са били посочени правилата и минималната стойност на поръчката – правилник на кампанията, банери на сайта, банери преди завършване на поръчката и др.

Относно подадената жалба от служител на intermarket.bg, собственост на Интерсервиз Узунови АД, и наложената глоба, от eMAG коментират: „Нашата политика е винаги да се съобразяваме с регулациите и считаме, че сме спазили законовото изискване стойността на предлаганата награда в кампанията без ДДС да не надвишава 15 пъти размера на минималната работна заплата в България.

Обаче решението на КЗК е, че този аргумент е недействителен и че законовото изискване не е спазено – стойността наградата би трябвало да се измерва с включено ДДС. Поради това наградата, която даваме, надхвърля законово разрешената стойност с 400 лв.

Разбира се, ще обжалваме това решение, но въпреки това сме радостни, че превръщаме онлайн пазаруването в страхотно изживяване и че направихме почивката на един наш клиент незабравим спомен от Канарските острови.“