Обхватът на пътищата, за които ще се плаща тол такса, и размерът на тарифите ще бъдат обсъдени на среща при премиера Бойко Борисов с превозвачите днес. Това съобщи на брифинг в агенция “Пътна инфраструктура” заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

След поредица от срещи с транспортния бранш и на експертно ниво доближихме позициите по отношение на обхвата, на тарифите и други детайли, каза зам.-министърът. Целта е да имаме справедлив модел на тарифиране и да спазим европейския принцип - който натоварва, да плаща повече, обясни Нанков.

Искаме да създадем необходимите условия за развитие на транспортния бранш, но и да не лишаваме пътния сектор от ресурс за ремонт и рехабилитация. Всеки компромис по отношение на обхвата и тарифата ще влияе в дългосрочен план върху качеството на пътищата и изграждането на автомагистралния пръстен, заяви още заместник-министърът.

Фалшива новина и спекулация са тиражираните вчера публикации, че офшорна фирма ще събира тол таксите, категоричен е Нанков. Той напомни, че режимът за избор на Национален доставчик на услуги (НДУ) за събиране на пътни такси е регистрационен и на 14 май т. г. агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) е сключила договор с втори доставчик.

Той ще влезе в сила след доказване на функционална и оперативна съвместимост от страна на кандидата. Докато не се докаже съвместимост, договор няма и може изобщо да не стане факт, обясни Нанков.

Заместник-министърът подчерта, че регистрираният доставчик е с изцяло българско участие и пари от България през офшорни фирми няма да изтичат, каквито внушения вчера бяха направени.

Председателят на Управителния съвет на АПИ Георги Терзийски посочи, че съгласно Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици, министърът на финансите издава заповед със списък на държавите, които са с преференциален данъчен режим и Кипър не е в този списък.

Това е първата фалшива новина, заяви Терзийски, а втората е, че дружеството не е с българско участие, което не е вярно и това може да бъде проверено от всеки. “Тъй като се появиха и спекулации, че представители на корпоративни структури управляват тол системата, искам да заявя ясно и категорично – тол системата се управлява от оператора АПИ, не от Лилана и други известни или неизвестни имена”, заяви председателят на УС на АПИ.