Очакват ни трудни от гледна точка на трафика есен и зима, но благодарение на строителството на метрото, София се развива.

Това каза пред журналисти столичният кмет Йорданка Фандъкова, която инспектира строителството на метрото в участъка на бул. "Черни връх".

Тя обясни, че заради привличането на европейски средства за строителството на метрото кредитният рейтинг на София се повишава, от което печелят всички столичани.

"При увеличението на кредитния рейтинг пада лихвеният процент за отпуснатите на София кредити и само благодарение на това градът ще спечели средства, достатъчни за купуването на един нов тролей", пресметна столичният кмет.

Решението за повишаването на кредитния рейтинг на София от "Стандарт енд Пуърс" е от 24 август заради устойчивата финансова политика, дисциплината и най-вече заради привлечения финансов ресурс за изграждане на инфраструктурните проекти на София, обясни Фандъкова.

Според нея, идващата есен ще е най-тежкият сезон за движението в София. В момента се извършва усилена дейност в няколко сфери - изграждането на метрото, на канализационната система по програма ИСПА, както и ремонтите на бул. "Брюксел" и на други улици и мостове в София, посочи тя.

По думите на Фандъкова, през последните 20-30 години София се развива бурно, населението й се увеличава, а инфраструктурата е една и съща.

"Затова през последните години целим да наваксаме времето, но за да бъде постигнато това се налагат някои ограничения, моля всички софиянци да ни разберат и да ни извинят за неудобствата", призова кметът.

Тя обясни, че след края на летните отпуски вече има затруднения в движението, но по обектите се работи активно и сроковете се спазват.

Кръстовището на бул. "Черни връх" и бул. "Арсеналски" е част от втория метродиаметър, който се изгражда в момента. Дължината на този участък от ж.к "Надежда" до бул. "Черни връх" е около 6,5 км. Работи се интензивно по много от участъците по този диаметър, каза кметът.

Работи се и по два участъка към първи метродиаметър - от ж.к. "Обеля" - ж.к. "Надежда" и "Младост 1" - "Цариградско шосе". Около 38% от дейностите по строеж на метрото вече са факт и от следващия месец ще започнем да освобождаваме някои трасета за движение, обеща кметицата.

Бул. "Витоша" ще е последният булевард, затворен за движение заради метрото, а от октомври ще започне частично освобождаване на улици като едновременно с това ще се прави и цялостно изграждане на пътната настилка, тротоари и благоустрояване на цялата територия. Това ще бъде направено и по бул. "Черни връх".

Изпълнителният директор на столичния "Метрополитен" инж. Стоян Братоев прогнозира, че "Черни връх" ще е изцяло отворен следващата есен. Още от октомври пък движението на кръстовището на бул. "Арсеналски" и "Черни връх" ще бъде улеснено чрез освобождаване за движение на още две платна - по посока "Арсеналски" и към центъра.

През октомври ще се възстанови и движението по бул. "Ломско шосе", а напролет ще започне цялостен ремонт - изграждане на нови тротоари, инфраструктура и шест ленти за движение.

Строежът на метрото пред ЦУМ се затруднява от археологическите находки, които бяха открити, обясниха от "Метрополитен"-а. Четири пъти бил променян проектът за изграждане, за да се запазят находките и да има свободни ленти за движение по улицата.

Източник: БТА