Официалното посрещане на IQOS в България бе обявено от Филип Морис България на 29 ноември под надслов „Бъдеще без дим“.

На специалното събитие, състояло се в „Парадайз център“, където бе открит и първият специализиран магазин, присъстваха над 400 гости, сред които представители на институции, бизнес средите, медии и редица светски личности.

България е 32-а държава, в която Филип Морис Интернешънъл обяви началото на най-голямата промяна в тютюневата индустрия за изграждане на бъдеще без дим – бъдещето, в което новите революционни бездимни алтернативи ще заменят цигарите.

Освен впечатляващия декор, пърформанс и аудио-визуални ефекти на събитието, гостите имаха възможност да се запознаят с иновативната концепция за нагряване на тютюна без горене – IQOS. На живо и по интерактивен начин бяха демонстрирани научните данни и продуктовите характеристики, имащи за цел постигането на по-добра алтернатива за пълнолетните пушачи.

Присъстващите на събитието се убедиха в разликите при употреба на IQOS, в сравнение с традиционното тютюнопушене посредством специално лабораторно оборудване, показващо липсата на изгаряне и съответно - на катрани.

Зад създаването на IQOS стоят над 10 години научни изследвания, извършени по международни ISO стандарти от повече от 400 биохимици, инженери, токсиколози, фармаколози и много други експерти в двата научно-изследователски центъра на компанията в Швейцария и Сингапур.

От 2008 г. компанията инвестира над 3 милиарда долара в научна и развойна дейност. Новата технология е разработена в Швейцария, а сред партньорите на Филип Морис са над 60 стартъп компании. IQOS и бездимните продукти съдържат иновативни елементи, които са патентовани посредством над 3000 патента.

Още 4000 подлежат на регистрация, което прави Филип Морис единствената тютюнева компания в топ 100 на световната класация на компании по брой на получени нови патенти от Европейската патентна организация EPO.

„Ние сме убедени в каузата на нашата компания за изграждане на бъдеще без дим и вярваме в нашата мисия да допринесем все повече пълнолетни потребители да преминат към бездимните алтернативи“, заяви в своята реч Джордж Маргонис, генерален мениджър на Филип Морис България.

Той допълни, че компанията има основание да преследва целите си, тъй като само за 3 години над 3.7 милиона мъже и жени по света вече са спрели да пушат и са избрали да преминат към IQOS.

„Преминаването към бъдеще без дим е пробив в тютюневата индустрия и е най-мащабната трансформация в 170-годишната история на Филип Морис Интернешънъл“, каза Маргонис и изрази увереност, че България много скоро ще стане част от едно по-добро бъдеще.

„Има огромен смисъл в нашата мисия да изградим бъдеще без дим, защото намаляване на вредата е добра кауза, а точно това очаква обществото от нас“, сподели Вержиния Джевелекова, мениджър корпоративни отношения, като допълни:„…но тя ще бъде успешна само ако всички заинтересовани страни в обществото заедно работим за нея, включително регулаторните органи, медиите, бизнеса и пълнолетните потребители.“