Не е истина, че използваме силови методи, както твърдят някои длъжници, категорични са от фирмa за събиране на дългове, която има договор с мобилни оператори. Те дори се оплакаха, че служители са подложени на тормоз от задлъжнелите граждани.

Преди няколко дни шефът на Комисията председателят на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) Веселин Божков съобщи, че абонатите масово се оплакват от прилагане на силови методи, за да бъдат принудени да платят сметките си.

"Недопустимо е абонатът да не бъде уведомен за неплатената сметка, да не получи покана да я погаси и, ако не го направи, операторът да не го извести, че ще прехвърли задължението към фирма", коментира той.

„Преди да предприемем действия по съдебен път, уведомяваме задължително длъжниците на компаниите с писмо по образец. Правим всичко възможно да проведем поне два или три телефонни разговора с хората и ако те не погасят в определения срок задълженията си, пишем становище до фирмата, на която те дължат пари. До завеждането на дело никакви допълнителни такси не се начисляват", разказа пред Дарик радио Драгомир Милков, мениджър в една от фирмите за събиране на дългове.

Стотици хиляди са длъжниците само на мобилните оператори, разкриха от фирмата събирач на дългове. В по-голямата си част неплатените сметки са за под 100 лв., но има и големи длъжници. Става въпрос за милиони левове, които няма как да бъдат прибрани без помощта на специализирана фирма.

„Винаги има възможност за разсрочване на дълга, ако длъжниците са склонни на споразумение. Съдебните действия са крайната мярка, която обаче се налага, ако хората не са отговорни към собствените си задължения", уверяват от фирмата.