Строителството на магистрала "Тракия" може да се поеме от български фирми, ако португалските концесионери днес не докажат, че са намерили финансиране, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов.

"Има анонс от строителни организации, които могат да плащат от собствени средства, а в края на годината, като видим какво сме спестили, ще се разплащаме", каза Гагаузов пред бТВ. Той не назова кои са фирмите, но увери, че пари има и страната може да си позволи да завърши магистралата сама.

Отсечката между Стара Загора и Карнобат ще се раздели на 3-4 лота и до две години ще може да се минава от там, каза Гагаузов. Той ще докладва в Министерския съвет, че концесионерът не е внесъл гаранцията до изтичането на крайния срок вчера и очаква другия четвъртък да има правителствено решение как ще продължат нещата.

"Готов съм веднага да издам строителни разрешения", заяви министърът. Той обясни, че кабинетът е усложнил условията пред концесионера, за да не се повтори историята с БГА "Балкан". По негова информация банкова институция не е осигурила кредит на концесионерите, а няма фирма, която сама да извади такъв ресурс.

Помолен за коментар на развитието на сделката, започната от правителството на НДСВ, бившият финансов министър в този кабинет Милен Велчев каза, че не само този договор, много други са в променени условия заради кредитната криза в глобален мащаб.

Гагаузов изрази позиция и по скандалните разкрития за нарушения в работата на фонда "Републиканска пътна инфраструктура", предаде БГНЕС. Според него няма разминаване между изводите в докладите на министерството и на Сметната палата за работата на пътния фонд. Той самият не е забелязал апокалиптичните нарушения, за които се говори. Фондът има всички механизми за контрол и не може да похарчи никакви пари без отчетност, каза министърът.

Още по темата:

Изтича срокът за "Тракия"

4 акули в пътния бизнес си поделят Тракия?

Снимка: БГНЕС