Глоба от 218 хил. лв. за рекламна игра на Белла България

1101
Глоба от 218 хил. лв. за рекламна игра на Белла България

Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение по чл. 36, ал. 3 от ЗЗК от страна на Белла България АД и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 217  680 лв.

Производството е образувано по самосезиране на КЗК по повод промоционална игра под надслов: Стягайте багажа за LEKI пътешествия.

Според рекламното съобщение всяка седмица от 2 ноември до 13 декември 2009 г. всеки, изпратил уникален код в скреч зона върху опаковката на шпекови колбаси LEKI, може да участва в раздаването на 4 самолетни уикенд екскурзии за двама до Париж, Лондон, Рим и Берлин.

Също така в периода на играта могат да бъдат спечелени и 100 пътнически куфара Самсонайт.

Законът забранява действия, които с непазарни елементи влияят на решението на потребителя дали да купи дадена стока или не, като се отклонява вниманието му от търговските свойства на продукта.

КЗК счита, че поведението на Белла България е нарушение на добросъвестната търговска практика и пазарните принципи, при което конкуренцията не е насочена към по-високото качество и конкурентни цени на предлаганите стоки/услуги, а цели привличане на клиенти по начини, несвързани търговските характеристики на предлаганите продукти.

При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание периода на нарушението и реализирания оборот от страна на ответното дружество.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg