Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение от страна на „Метро Кеш Енд Кери България" ЕООД и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 97 559 лева.

Действащият ЗЗК въвежда заблуждаващата реклама, като една от формите на нелоялна конкуренция, която е забранена поради негативния ефект, който оказва или може да окаже, както върху отношенията между конкурентите, така и върху икономическото поведение на потребителите.

С решение от февруари Комисията задължи Метро Кеш Енд Кери България да преустанови разпространението на рекламата на автомобилни гуми Барум Поларис 2 в брошурите си, коeто не беше обжалвано от ответното дружество.

Производството установи, че дружеството рекламира зимни гуми Барум Поларис 2 със скоростен индекс Т (до 190 км/ч) като гуми с по-висок скоростен индекс Н (до 210 км/ч) и се предлагат на цената, отговаряща на индекс Т. В резултат на това Метро Кеш Енд Кери България е предлагало на клиентите си гуми от по-висок клас на цената на гуми от по-нисък клас, при разлика в цената с конкурентите си от около 20 %, което безспорно е мотивиращ фактор за избора на даден продукт и може да повлияе на икономическото поведение на потребителите.

Не на последно място, дружеството, както самото то декларира, не е предлагало зимни автомобилни гуми марка „Barum" Поларис 2, модел 195/65R15 91Н, като по този начин е рекламиран продукт, какъвто не е бил предлаган за продажба.

КЗК счита, че чрез разпространяваните брошури Метро Кеш Енд Кери България е рекламирало продукти, които не се предлагат от предприятието или са с характеристики, които не отговарят на поместеното в рекламата, като по този начин се подвеждат потребителите и се увреждат интересите на конкурентите.

При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание периода и характера на нарушението и икономическото състояние на ответното дружество.