Глобяват Винпром Пещера и 4 рекламни агенции

1205
Глобяват Винпром Пещера и 4 рекламни агенции

Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение на Закона за защита на конкуренцията от страна на „Винпром Пещера" АД, гр. Пловдив в качеството му на рекламодател във връзка с проведени рекламни кампании на нискоалкохолни напитки "Flirt Tease", "Black Ran" и вино "Пещерока" като наложи имуществена санкция за заблуждаваща реклама на дружеството в размер 385 735 лв., представляваща процент от оборота му.

По отношение на рекламните агенции, изготвили заблуждаващите рекламни клипове -„Маккан Ериксон София" ООД, „Арчър Айдиас" АД ( с предишно наименование Рекламна агенция „Лео Бърнет- София" АД), „Камера" ООД и „СИА" ЕАД, Ловеч, Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение на закона и наложи имуществени санкции на дружествата в размер съответно на 9 990 лв., 29 770 лв., 10 978 лв. и 14 278 лв.

Във връзка с онази част от процесните реклами, промотиращи нискоалкохолен коктейл Flirt Tease, които са изготвени и излъчени в периода преди влизане в сила на действащия към момента ЗЗК, Комисията за защита на конкуренцията установи, че същите са създали риск от въвеждане в заблуждение на потребителите, поради което на „Винпром Пещера" АД, Пловдив, е наложена имуществена санкция в размер на 50 000 лв.

Повод за образуваното производство е постъпил сигнал от СЕМ във връзка с рекламите на няколко вида нискоалкохолни напитки.

Разследването на КЗК безспорно установи, че рекламите на нискоалкохолните напитки (премикс) Flirt Tease и премикс Black Ran и на трапезно вино „Пещерока" изцяло наподобяват рекламните послания на съответните спиртни напитки - водка Flirt, уиски Black Ram и ракия „Пещерска".

След анализ на всички елементи на горепосочените рекламни клипове на нискоалкохолен коктейл (премикс) Flirt Tease, премикс Black Ran и трапезно вино „Пещерока" Комисията приема, че цялостното впечатление, което се създава с тях, внушава идеята, че същите промотират познатите и наложени вече на пазара и сред потребителите напитки водка Flirt, уиски Black Ram и „Пещерска гроздова" ракия. Това е така, защото процесните рекламни спотове са абсолютно идентични като сюжет, герои и съдържание с тези на напитките водка Flirt, уиски Black Ram и „Пещерска гроздова" ракия.

Посочените рекламни клипове са излъчвани достатъчно дълъг период от време по националните ефирни телевизии (bTV, Нова телевизия и др. ), които достигат до неограничен кръг потенциални потребители, затвърждавайки заблудата за продуктите.

При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание характера и продължителността на нарушението, степента на обществена опасност и необходимостта от съизмеримост на наказанието с икономическото състояние на дружеството.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 671.110 0.12%
  • BGREIT 114.980 -0.13%
  • BGTR30 546.510 -0.03%
  • BGBX40 131.350 0.03%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1771 1.1772
  • GBP/USD 1.3186 1.3188
  • USD/JPY 112.1760 112.1880
  • USD/CHF 0.9780 0.9782
  • USD/CAD 1.2540 1.2542
  • AUD/USD 0.7845 0.7846
  • USD/BGN 1.6613 1.6616
Ask Bid
  • DOW JONES 22986.61 22990.61
  • S&P500 2557.46 2557.96
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5369.31 5371.31
  • DAX 13018.27 13020.27
  • FTSE 100 7530.63 7532.13
  • ПЕТРОЛ 52.16 52.21
  • ЗЛАТО 1286.62 1287.12
  • СРЕБРО 17.05 17.08

Видео