Голяма южнокорейска компания може да вложи 1.5 млрд. евро у нас

1090
Голяма южнокорейска компания може да вложи 1.5 млрд. евро у нас

© Pixabay

Една от най-големите южнокорейски компании в момента проучва България и още две държави за инвестиция за над 1.5 млрд. евро.

Това заяви пред български медии в Сеул министърът на икономиката Емил Караниколов във връзка с потенциалните инвестиции у нас от страна на Република Корея, предава пресцентърът на икономическото ведомство.

Караниколов е във водената делегация от министър-председателя Бойко Борисов, който е на официално посещение в азиатската държава.


Министър Караниколов уточни, че проучването за инвестиции на Hyundai в България не е свързано с Volkswagen.

Volkswagen търси къде да реализира завод за производство на бензинови и дизелови двигатели, докато намеренията за инвестиционен проект от Република Корея в батерии за електрически автомобили не са свързани с Hyundai, изтъкна министър Караниколов.

„Говорим за батерии за електрически автомобили. Те могат да бъдат за редица компании“, заяви министърът на икономиката. Той беше категоричен, че когато става дума за инвестиции, транспортната инфраструктура е от изключително значение.

„В Центъра на Hyundai представихме България и идеите, които имаме за възможностите за стратегическо партньорство. Отзивът от тяхна страна е да се свържем с европейската им централа, а това ще стане веднага щом се върнем в София“, акцентира Караниколов.

Южна Корея иска български вина, млечни продукти и етерични маслаБългарски продукти, сред които вина, етерични масла и млечни продукти, са с изключителен потенциал да бъдат изнасяни за корейския пазар

Разговорите, които се водят от българска и корейска страна, са в посока на инвестиции за електрически, автономни автомобили, за възможността за създаване на Център за изпитване на автономни автомобили в България, както и за части за електрическите коли, така и за батерии.

„Трябва те да дойдат в България и да направим анализ какво може да се реализира на територията на страната ни като стратегическо партньорство“, добави Караниколов.

„Най-важното за нас е да презентираме България като добра дестинация за бъдеща тяхна инвестиция“, посочи Караниколов. Той се спря на положителния имидж страната ни в икономически аспект, посочвайки повишаването на кредитния рейтинг на България, износа, икономическия растеж и финансовата стабилност.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg