И. Иванов: Над 200 млн. евро загуби за България от автомагистрала "Тракия"

454
 И. Иванов: Над 200 млн. евро загуби за България от автомагистрала

Най-малко 200 млн.евро за периода на концесия на автомагистрала "Тракия" ще загуби България, каза по време на парламентарния контрол депутатът от ДСБ Иван Иванов, цитиран от БТА.

Тази концесия ще бъде във вреда на българските граждани 35 години, допълни той. Това, което ще получи България по концесията, е 6.070 млрд.евро, а това, което страната ще плати като заместващи плащания към концесионера при преминаване на моторни превозни средства с тегло над 12 тона, са 6.264 млрд. евро, отбеляза народният представител.

Вероятно през следващата седмица се очаква Министерският съвет да вземе решение, което да констатира, че са налице условия за влизане в сила на концесионния договор по изграждането на магистрала "Тракия", на базата на становището на Евростат, получено на 2 октомври, каза по време на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов.

След приемането на това решение, започва да тече тримесечен
срок за предоставяне на финансови гаранции от страна на концесионера и за предоставяне на одобрение от концедента - държавата, на проектодоговора за кредитиране на концесионера от една или повече финансови институции, допълни Гагаузов.

Ако концесионерът не изпълни някои от задълженията си, концесионният договор няма да има правна тежест, посочи министърът.

Според становището на Евростат, проектът за автомагистралата има характер на концесия. Трите вида риск по сделката са разпределени правилно, в съответствие с изискванията на европейското право, посочи Гагаузов.

Строителният риск и рискът за наличност на услугата, както и обектът на концесията, са поети изцяло от концесионера и договорът гарантира това, е становището на Евростат.
Все още се доуточнява въпросът дали ще има винетна или тол-система за преминаването по магистралата, посочи министърът. До 1 януари 2010 г. българските граждани ще ползват магистралата безплатно.

През това време концесионерът ще трябва да рехабилитира стари участъци от магистралата, да започне изграждането на новите и до 2010 г. тя трябва да бъде завършена. Според министъра, целта е да се видят инвестициите, които концесионерът ще направи, след което да се започне събирането на таксите.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg