Проучване на Global Market Insights предвижда до 2026 г. глобалният пазарен дял на безалкохолната бира да надхвърли 22 млрд. долара.

Доказателство за тази тенденция, която се наблюдава не само в световен мащаб, но и у нас, е и това, че сегментът на безалкохолна бира отбеляза 22% растеж в обем през 2021 спрямо 2020 г., а 63% от хората обръщат все повече внимание на това какво консумират (PriceWaterHouse, 2020 г.).

В отговор на нуждите на потребителите за безалкохолна бира с автентичен вкус, през 2022 г. „Каменица“ АД лансира на пазара Каменица 0.0%. Създадена посредством технологията “cold contact”, тя е с нулево съдържание на алкохол, 18 ккал за 100 мл и истински хмелов вкус.

Каменица 0.0% е подходящ избор за тези, които обичат бирата и не искат да се лишават от нея в моментите, в които употребата на алкохол не е приемлива, както и за хората, стремящи се към активен начин на живот.

„Иновативният дух на „Каменица“ АД винаги е бил една от нашите движещи сили за развитие. Мотивирани от тенденциите при потребителите за търсене на продукти и напитки, които да допълват и допринасят за баланса на техния активен начин на живот, контрол на ситуацията и безкомпромисно отношение към качеството, създадохме новата Каменица 0.0%.

Знаем колко е важно за потребителите да се наслаждават на същия 100% бирен вкус, който споделят с приятелите си вече повече от 141 години. Затова за нас беше от съществено значение да успеем да запазим в Каменица 0.0% всички качества на традиционната бира. Това е най-добрата безалкохолна Каменица“, споделя Тодор Асенов, бранд мениджър на „Каменица“ АД.

Тайната на отличните качества на Каменица 0.0% се крие в новата технология на производство – „cold contact”. При нея има стриктен и прецизен контрол на количеството използвана мая и времето ѝ на престой в сварената варка. Благодарение на това е постигнат по-балансиран и автентичен вкус и са запазени всички отличителни качества на продукта – богата мека пяна и кехлибарен цвят.

Самите потребители споделят, че това е най-добрата Каменица без алкохол досега, според резултати от тест с консуматори, направен от Ipsos през януари 2022 г. Продуктът е ориентиран и към всички активни шофьори, за които е важно да останат със свеж и фокусиран ум през целия ден, без да се лишават от любимата си напитка, независимо дали са на работен обяд или на заведение вечер с приятели.

Включването на нов безалкохолен продукт в портфолиото на „Каменица“ АД е още едно доказателство за стремежа на марката да следи всички потребителски тенденции в сектора, да намира отговор на тях и да запази позицията си на иноватор в бирения сегмент в страната.