Бизнесмен твърди, че за строежа на автомагистрала Люлин държавата ни е плащала милиони на турската фирма Мапа Ченгиз, без тя да има лиценз за тези дейности.

За тези неправомерно усвоени средства Иван Иванов подава жалби в прокуратурата, НАПИ, ДАНС. Никой не му обръща внимание. Единствено от ОЛАФ му обясняват, че не са изненадани от извършените нарушения.

Пред бТВ той заяви, че фирмата му е извършила дейност по разчиства не 180 000 дървета, като турската фирма многократно е завишила данните за цената, на която е извършена дейността.

„За дърво примерно 20 см. дебело, аз получавам 2.40 лв., т.е. трябва да получа, а фирмата получава 10.04 евро. ...За три години много е интересно колко договора между Мапа Чингиз и лицензирани фирми са представени в агенция "Пътища", заявява Иванов .

Според него с темповете, с които се работи, най-рано 2012 г. магистралата може да бъде завършена.

Припомняме, че магистрала Люлин трябва да бъде готова до края на 2010 г., защото в противен случай България рискува за загуби 111 млн. евро по програма ИСПА. Министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев обаче заяви, че е скептичен дали е възможно завършването й в определения срок.

Според последна информация от министъра на регионалното развитие около 28% от автомагистрала "Люлин" е готова.

Той обаче уточни, че строителството на най-трудните участъци все още е предстоящо.