Въпросът не е дали София има нужда от ново летище, а къде да бъде разположено то. И това е мнението не само на 235 000 души, засегнати от непрестанния шум на самолетите, които кацат, но и на редица експерти.

Според тях е недопустимо пътят на кацащите самолети да минава над жилищата на голяма част от столичани, както и над центъра на града и сгради като Президентство, Министерски съвет и Народно събрание. Освен с негативното си въздействие върху хората съществуващият аеропорт пречи и на развитието на града:

* източната част е дефакто „затапена“;

* поради непосредствената си близост с летището няма перспектива за разрастването на кв. „Христо Ботев“;

* в централната част е ограничено строителството на високи сгради и не може да се създаде т.нар. „сити“;

* затруднена е връзката между две основни артерии, като Ботевградско шосе и Цариградско шосе.

В исторически план „окупирането” от летището на наземната и надземна част на града датира от около 70 години. „Не е логично функционирането и развитието на една столица, на един град с хилядолетна история да се определя от експлоатацията на едно летище”, каза за Факти.бг инж. Румен Марков, който е бил експерт към Транспортната комисия в Столична община.

Къде да бъде разположено новото национално летище?