Как изглежда ремонтираната тръба на тунел Витиня

3586
Как изглежда ремонтираната тръба на тунел Витиня

© АПИ

Проверката на тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“ показа изключително качество на строителството. Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков след инспекцията на ремонта на дясната тръба на съоръжението. Днес, заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов и с инж. Светослав Глосов – член на УС на АПИ, министърът провери изпълнените строително-монтажни работи непосредствено преди пускането на трафика през тунела.

С възстановяването на движението в тръбата за Варна и на мостовото съоръжение непосредствено след тунела, пътуващите към Велико Търново за честванията на Деня на Независимостта на България от 10 часа днес преминават без ограничения в двете тръби на „Витиня“.

В понеделник - 25 септември, веднага след края на трите почивни дни, ще бъде затворена за ремонт тръбата за София и съоръжението преди тунела. Движението на леките коли и на превозните средства до 10 т ще бъде прехвърлено двупосочно в обновената тръба за Варна. Тежкотоварните МПС над 10 т ще продължат да преминават по задължителния обходен маршрут по път I-1 София - Ботевград. Целта е ремонтните дейности на „Витиня“ да завършат до края на месец ноември и през зимата по АМ „Хемус“ да се пътува без ограничения от строителни дейности.

Първият в света тунел за кораби ще изгражда НорвегияПът за Stad Ship Tunnel ще бъде проправен чрез взривяване през 1.7 км скали в най-тясната точка на полуостров Стад

В най-дългия, 1195-метров тунел в България, вече 15 вентилатора са свързани към автоматична система с вентилационно включване. Съоръжението разполага и с уникална система за пожарна безопасност и пожароизвестяване, които бяха демонстрирани чрез симулация по време на инспекцията. Монтирани са и 374 лед осветителни тела.

Състоянието на тръбата към София на тунел „Витиня“, която е ремонтирана в периода 2005-2006 г., е много по-добро. Всички системи на известяване, звукови сигнализации, ново осветление ще бъдат монтирани в рамките на предвидения срок, за да може през есенно-зимния сезон да няма ремонти по АМ „Хемус.

Тунел „Витиня“ е най-дългият у нас - 1195 м. В експлоатация е от 1984 г. Възстановителните дейности в тръбата за Варна стартираха на 27 юни м. г. като движението се извършваше двупосочно в тръбата за София.

Ремонтните дейности на тунел „Витиня“ се изпълняват от „Автомагистрали“ ЕАД по договора за текущо поддържане на автомагистралния участък.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg