Напредва ремонтът на съоръженията по автомагистрала „Хемус“, съобщават от пресцентъра на агенция Пътна инфраструктура.

В момента на автомагистралата се обновяват пет виадукта - при 19-ти км, 35-ти, 36-ти, 37-ми, 51-ви, както и тръбата за София на тунел „Витиня“.

Агенцията апелира шофьорите да карат разумно и със съобразена скорост, да спазват правилата и да не използват аварийните ленти за по-бързо преминаване.

За улеснение на пътуващите в петък и събота в отсечките с ремонт на автомагистралата има две ленти за пътуващите за Варна и една за София, а в неделя и понеделник съответно две за София и една за Варна.

В пиковите часове, когато много хора тръгват на път, е възможно по-бавно предвижване от интензивния трафик, но строителните дейности трябва да се извършат, за да се кара по съоръженията безопасно и удобно.

Дружеството „Автомагистрали“ ЕАД работи изключително мобилизирано, за да може предвидените строителни работи да завършат колкото се може по-скоро и да не се затруднява движението.

На мостовите съоръжения на автомагистралата, които не са обновявани от построяването им през 80-те години, се извършва ремонт на пътната част и стълбовете. Предвидено е полагане на нова асфалтова настилка, нова хидроизолация, както и съвременни системи за пътна безопасност.

Стълбовете и фундаментите на виадуктите се усилват с нови бетонови кожуси, подобрява се противоземетръсната устойчивост. На виадуктите „Потоп“ (19-ти км) и „Коренишки дол“ (36-ти км) предстои изграждането на нова хидроизолация, нов асфалт и осигурителни системи за безопасност.

При 51-ви км продължава работата по долното строене, без това да затруднява движението.

На автомагистрала „Тракия“ преди началото на активния летен сезон приключи ремонтът на три виадукта - при 13-ти, 15-ти и 20-ти км. Съоръженията са с нови пътни плочи, асфалтобетонова настилка, хидроизолация, мантинели и парапети.

Без да се възпрепятства трафикът продължават строителните работи по конструктивното укрепване както на тези три съоръжения, така и на още две - при 17-ти и 18-ти километър. Ремонтират се стълбовете, устоите, фундаментите, долната повърхност на пътна плоча и т. н.