Основна част от интернет потребителите в Европейския съюз използват мрежата за разнообразни културни активности, като слушане на музика, четене на вестници, гледане на клипове или играене на игри, сочат данните на Евростат.

Към края на 2018 г. 72% от хората на възраст между 16 и 74 години са използвали интернет през последните 3 месеца, за да гледат клипове онлайн, като същият процент потребители са разчитали на мрежата, за да четат новинарски материали (по данни от 2017 г).

Когато става дума за слушане на музика, делът на потребителите драстично намалява, тъй като едва 56% от тях правят това онлайн. При гейминга ситуацията е още по-нишова, като 33% от потребителите правят това в интернет.

Оказва се, че в конкретни страни от ЕС слушането на музика онлайн е на почит. Над 70% от потребителите слушат музика онлайн във Финланция, Швеция и Гърция. От другата страна на монетата са потребителите в Белгия (43%) и Латвия (47%).

Нова глобална данъчна система надвисва над интернет бизнесаMеждународните корпорации да плащат повече данъци на различните пазари по света, предвижда предложение на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР), предава BBC


Когато става дума за свалянето и играенето на игри в интернет, фаворити са Холандия (47%), Дания и Белгия (по 43% от потребителите).

Интересно е, че България се нарежда на дъното в това отношение, като, според Евростат, едва 22% от потребителите на интернет у нас теглят и играят игри онлайн.

Последни в това отношение са австрийците (21%), а една стъпка пред нас се нарежда Полша (23%).