След пускането на новата отсечка на метрото от „Обеля“ до „Черни връх“ на 31 август се предвижда, че още 60 хил. души ще се възползват от удобството на този вид транспорт. Така общо пътникопотокът ще възлиза на 140 хил. души.

Премиерът Бойко Борисов допълни, че изградената допълнителна инфраструктура би трябвало да привлече много хора, които искат да си спестят време и пари за бензин. Кметът на София Йорданка Фъндъкова поясни, че става въпрос за 11 км допълнителна инфраструктура, включваща буферни паркинги.

По информация на metropolitan.bg при завършване на започнатите разширения на Линия 1 и Линия 2 на метрото се очаква намаляване с 18% на трафика и на ПТП. Отделно от това, разширеното метро ще спестява средно около 110 хил. часа дневно на софиянци.

За да се убедим съвсем в предимството на подземния транспорт, репортер от Profit.bg се повози на столичния градски транспорт под земя и над земя. Резултатите от проучването, разбира се, потвърждават очакванията – 28 мин. с метро от „Обеля“ до „Младост" 3 и 75 мин. с трамвай №6 от "Обеля" до Централна гара и автобус 305 до "Младост" 3.

Придвижването с наземен транспорт коства на столичани три пъти повече време, два пъти повече пари и естествено - повече нерви. При това ситуацията е такава по време на отпускарския сезон, когато няма големи здръствания.

Също така съпътстващата инфраструктура над земя е в доста лошо състояние. Трамваите, автобусите и тролеите по повечето линии все още не са обновени, което създава допълнителен дискомфорт.

Хубавата новина е, че срокът за завършване на отсечката „Обеля“- „Черни връх“ е спазен, което дава надежда на столичани, че ще започне работата и по следващите метродиаметри, след изграждането на които с метро ще могат да пътуват и жителите на кварталите "Княжево" и "Васил Левски".