Министър-председателят Бойко Борисов и министърът по управление на средствата от ЕС Томислав Дончев дадоха официалния старт на електронните услуги в Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН).

По отношение на възможностите за подаване на документи по електронен път, министър-председателят отбеляза, че в този случай не се говори само за икономии на хартия и горива, най-ценното в случая е времето и това, че администрациите на практика могат да приемат 24 часа в денонощието готовите формуляри.

В Европа това е началото на такъв начин на работа, отбеляза премиерът и изрази надежда до края на годината всички да работят по този начин.

Министър Томислав Дончев посочи, че България е една от първите страни в ЕС, която въвежда електронното подаване на документи при кандидатстване по фондовете на ЕС. Това по думите му означава по-лесен достъп на всички бенефициенти до системата, по-малко загубено време, по-ясна отчетност и възможност да се проследи кой, какво и кога е свършил.

От днес системата може да се ползва по ОП "Техническа помощ", но до края на годината ще се включат ОП "Развитие на човешки ресурси" и "Конкурентоспособност".

За да се подадат документи е необходим електронен подпис, който е идентификация на кандидатстващия. Той ще получава регистрационен номер, което е доказателство, че проектът му е предаден.

Следващата стъпка е електронното отчитане на документите, заяви Дончев. В момента приключва тестовата фаза и до седмици ще бъде напълно функционален. За следващия програмен период министър Дончев си поставя за цел електронното подаване на документи да бъде 85% от цялото кандидатстване.

Системата в момента открива липсващ документ и информира бенефициента за това.

Амбицията ни е през следващия програмен период в системата да бъде включен софтуер, който да коригира технически грешки на фаза кандидатстване - грешки в бюджета, логически грешки в апликационната форма, каза министърът и добави, че има такъв софтуер и това е една от целите която се преследва, но трябва да се натрупа опит.

Около 30% от административно-техническата оценка може да се автоматизира, смята министърът.

Източник: БТА