Според официалните данни продажбите на билети за кино около новогодишните празници са два пъти по-малко, сравнени със същия период на 2009 година.

Данните като цяло са доста противоречиви. От една страна - в почивните дни по Коледа и Нова година приходите от билети са значително по-малко спрямо предишни години, но като цяло 2010-а е много по-силна и успешна за киносалоните и филморазпространителите от предишните две.

Има ръст както в приходите от билети, така и в броя зрители. Но от друга страна никой не се ангажира да каже, че този тренд ще се запази и през тази година. Може да се окаже, че кризата в този бранш тепърва предстои.

През миналата година у нас киносалоните са прожектирали над 120 филмови заглавия. Те са гледани от почти 3,7 милиона българи. За една година посещаемостта бележи ръст от 27 процента.

Българите оставихме за една година в киносалоните 34 милиона лева - с почти десет милиона повече спрямо 2009-а.

Според филморазпространителя Христо Дерменджиев виновниците за този успех са филмовите заглавия „Аватар”, „Мисия Лондон” и „Алиса в страната на чудесата”.

Тази година обаче не се очакват такива блокбъстъри и запазването на този оборот и посещаемост в киносалоните изглежда много сериозно предизвикателство.

Филморазпространителите не са съгласни, че цените на билетите са много високи и отблъскват хората от киносалоните в България. Напротив, според тях българинът плаща най-евтини билети за кино в целия Европейски съюз, а в същото време инвестициите в новите киносалони са значителни и сравними като в останалите развити европейски страни.

Източник: bTV