Министър-председателят Сергей Станишев разговаря с делегация от най-голямата частна китайска компания Great Wall, водена от вицепрезидентите й Уенлин Синг и Уанбау Чай. Те представиха идеята си да построят, съвместно с български партньори, завод за производство на китайската марка автомобили край Ловеч.

Инвестицията е за 80 млн. евро, а очакванията са да бъдат открити близо 1500 работни места. Има идея кадри за завода да бъдат подготвяни по специални програми в Механотехникума в Ловеч и в Техническия университет.

Пред представителите на Great Wall премиерът изрази подкрепа за проекта и изтъкна, че за правителството е основен приоритет да продължи инвестиционният процес в България, който е бил особено силен през последните години. Предимство на страната ни е добрият бизнес климат, данъчното законодателство, квалифицираната работна ръка и финансовата стабилност.

Имаме желание да привличаме производствени инвестиции, особено експортно ориентирани, подчерта още министър-председателят Сергей Станишев. Той изрази задоволство, че има сериозен интерес да се правят автомобили именно в България и то в момент, когато този бизнес в световен мащаб изпитва трудности.

От своя страна представителите на Great Wall заявиха, че срещите им в България затвърждават намерението им да реализират докрай тази съвместна инициатива. Въпреки световната криза ние гледаме напред в бъдещето и не смятаме да замразяваме инвестиционните си проекти, казаха те.

Гостите представиха дейността си като акцентираха върху това, че заводите им отговарят на най-високите екологични изисквания, а компанията е социално отговорна и създава отлични условия за работещите там, като има включително и програми за наемане на хора в неравностойно положение.

Очаква се проектът да стартира в началото на 2009 г., а Ловеч да стане център на производството на цялата серия автомобили на Great Wall.

Автомобилна компания Great Wall Ltd е първата частна автомобилна компания, която е регистрирана на Хонг Конгската стокова борса. Нейните продукти са пътнически автомобили, SUV-та, миниванове (MPV) и пикапи. Компанията притежава повече от 20 дъщерни предприятия с над 18 000 служители. Капацитетът й на производство е 400 000 единици завършени автомобили и съответстващите основни компоненти, като двигатели, предни и задни оси т. н.

Снимка: БГНЕС/ЕРА