Близо 300 хиляди българи купуват услуги от сайтовете за колективно пазаруване, твърдят експерти. Това е един от най-новите и в последно време най-популярни начини за пазаруване на по-ниски цени от 30 до 70 процента.

Към момента у нас има около 40 такива сайта, като непрекъснато се разкриват нови, съобщи Теодор Кафеджиев, маркетинг мениджър на портал, който обединява всички тези сайтове. Оборотът на сайтовете за колективно пазаруване през април възлиза на близо 2 млн. лв.

Един такъв сайт ежедневно привлича между 50 и 100 хиляди посетители, а редовно регистрираните потребители са около 300 хиляди.

Най-често пазаруват жени - 81 процента, а най-активни са работещите хора на възраст между 25 и 34 години.

У нас този тип пазаруване става популярен преди около година. В сайтовете се предлагат различни оферти на промоционални цени, като идеята е да се събере по-голям брой купувачи, които да се възползват от намалението.

Пример за колективно пазаруване е оферта, която предлага билет за театър с 50 процента намаление, при условие, че бъдат сключени най-малко 7 сделки.

При достигане на тази бройка сделката става активна и поне седем души ще могат да отидат колективно на театър с наполовина по-евтини билети. При други сайтове интернет пространството се използва за по-систематизирано представяне на различните промоции.

От сайтовете съветват внимателно да бъдат проучвани и прочетени условията на офертите за екскурзии и почивки. Отзивите до момента сочат, че не всички представят много коректно цените на предлаганите оферти.

За да гарантират качеството на услугите, които предлагат, някои сайтове изплащат парите на две части, когато се уверят, че клиентът е останал доволен.

Плащането става по банков път, ePay, eBG, Easy pay, куриер, банкомат или виртуален посттерминал.

Източник: БTA