По прогнозни данни от Съюза на пивоварите в България за изминалата година в страната са изконсумирани общо 5.686 млн. хектолитра бира.

Първите три позиции се държат от Загорка АД (1.693 млн. hl), Каменица (1.547 млн. hl) и Карлсберг България (1.383 млн. hl), следвани от Болярка ВТ и Ломско пиво, продали съответно 556 хил. hl и 120 хил. hl.

Данните от Съюза на пивоварите в страната показват, че консумацията на глава от населението за изминалата година е 74 л.

Стъклените бутилки и PET бутилките са предпочитани от потребителите, показват още данните. В тях са реализирани общо 51 и 41% от продажбите за 2007 г., а в кенове и наливно, респективно 2 и 6 на сто.

За изминалата 2007 г. членовете на СПБ са инвестирали общо 77.7 млн. лв. С най-големи инвестиции се отличават Карлсберг България (31 млн. лв.), както и Загорка и Каменица с по 19.00 и 18.904 млн. лв.

Инвестициите на Болярка са за общо 6.4 млн. лв., а тези на Хранинвест ХМК – 1.228 млн. лв. Най-малко средства вложиха Ломско пиво (684 хил. лв.), Сигротехинженеринг ЕООД (358 хил. лв.) и Булмалц (200 хил. лв.).