Меглена Кунева, европейски комисар по защита правата на потребителите, която е на официално посещение у нас, заяви, че комисарите трябва да направят максималното, за да може важните теми да стават по-достъпни и допълни, че днешната й проява, съвместно с комисаря по храните и здравеопазването Андрула Василиу, е да се направи точно такава стъпка, тъй като в България е имало силен интерес към безопасността на храните.

Според нея е нужно да бъде направено изследване относно информираността на потребителите за съдържанието в хранителните продукти; дали разчитат на българските продукти и дали когато се оплачат, някой им обръща внимание. Ако такова изследване се извърши от съответното министерство, то ще знае къде наистина са слабите места и къде силните и как да коригира политиката.

Кунева заяви, че в изследването си, което е направила за отношението на потребителите към стоките и услугите в страната, направено за целия ЕС, става ясно, че българските потребители са най-недоволни, но за сметка на това имаме най-ниска степен от целия ЕС на оплакване.

„Това е много силен сигнал към начина, по който се управлява у нас", допълни още еврокомисарят по защита правата на потребителите.

Източник: БНР