Рекордни месечни продажби от началото на 2010 г. отчитат от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България.

През май у нас са реализирани 1699 нови леки автомобила, спрямо 1236 броя за месец по-рано. За март продажбите на нови леки коли достигна 1478, а за февруари и януари съответно 1318 и 1160.

Общо 18 от марките, продавани у нас, са реализирали повече от 100 автомобила за първите пет месеца на годината.

Месец Продажби януари 1160 февриари 1318 март 1478 април 1236 май 1699

Начело по продажби е Toyota с продадени 696 автомобила и пазарен дял от 10.10%. Следват Peugeot и Ford, също реализирали над 600 леки коли от началото на месеца.

Четвъртата позиция с пазарен дял от 8.37 на сто се заема от Volkswagen, изпреварил Dacia и Citroen. Сред топ 10 попадат още Renault, Chevrolet, Skoda и Opel.

Марка Продажби Пазарен дял 1 Toyota 696 10,10 2 Peugeot 674 9,78 3 Ford 664 9,64 4 Volkswagen 577 8,37 5 Dacia 473 6,86 6 Citroen 465 6,75 7 Renault 429 6,23 8 Chevrolet 426 6,18 9 Skoda 400 5,80 10 Opel 374 5,43 11 Nissan 196 2,84 12 Fiat 192 2,79 13 BMW 190 2,76 14 Mercedes 175 2,54 15 Mitsubishi 166 2,41 16 Mazda 131 1,90 17 KIA 118 1,71 18 Audi 113 1,64 19 Lada 92 1,34 20 Suzuki 68 0,99

Най-продаваните 20 марки у нас държат 96.06% от пазара, сочи справка на Profit.bg. От началото на годината в България е продаден един Cadillac, 2 Jaguar и 3 Chrysler-a.

Станете наш почитател във Facebook