КЗК наложи санкции на реклама на „Сделка или не"

786
КЗК наложи санкции на реклама на „Сделка или не

Комисията за защита на конкуренцията наложи имуществена санкция от 295 020 (двеста деветдесет и пет хиляди и двадесет) лв. на "Ви Ес Вижън" ЕООД и 31 620 (тридесет и един хиляди шестстотин и двадесет) лв. на "Баит Заав" ООД за извършено нарушение на чл. 32, ал. 1 от ЗЗК.

Повод за образуване на производството е многократно излъчената със скролове и спотове реклама на игра в предаването на Нова телевизия "Сделка или не". Според условията с поне 3 sms-а могат да се спечелят 8 бр. плазмени телевизори и голяма награда тристаен апартамент в София.

Доказателствата по преписката показват, че дружеството Ви ЕС Вижън, което е създало рекламните съобщения, е посочило също така интернет страница с публикуваните пълни условия на играта. На тази страница обаче е присъствало изискването за минимум 50 SMS съобщения към кратък номер 1998 за разпределението на голямата награда.

Комисията счита, че така формулирани условията за участие от Ви Ес Вижън са заблуждаваща реклама с цел мотивиране на зрителите към участие в играта.

По отношение на Баит Заав, продуцент на "Сделка или не", КЗК установи, че дружеството не е възложило и изисквало от водещия да представя коректно играта, който, в противоречие на излъчваните в предаването заставки и спотове, е приканвал зрителите да изпращат само 1 sms.

При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание факта, че рекламата е достигнала до максимален брой зрители - излъчвала се е от национална ефирна телевизия на територията на цялата страна всеки делничен ден по няколко пъти и в най-гледаното време.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg