Комисията за защита на конкуренцията наложи имуществена санкция от 150 хил. лв. на „Мобилтел” ЕАД, за извършено нарушение по чл. 34, ал. 6 от ЗЗК.

Производството е образувано във връзка с рекламната кампания „88 коли за 88 дни”, която приключи през месец януари.

КЗК установи, че възможността за участие в играта е пряко свързана с продажба на „SMS-услуга”.

От друга страна, стойността на всяка от предлаганите награди, автомобили Volkswagen Polo Trendline, надвишава многократно законовия праг от 10 минимални работни заплати или 100 пъти стойността на услугата.

Комисията счита, че проведената кампания би могла да изкриви търсенето на далекосъобщителния пазар, като акцентира предимно върху обещаните награди, вместо върху качествата на услугата. Подобно поведение противоречи на добросъвестната търговска практика.