Интересът към онлайн търговията продължава да нараства, поради това, че за хората е по-лесно и по-удобно, могат да пазаруват извън работно време, нощем, когато и където пожелаят. Откриват стоки и услуги, които не се намират във физическите магазини в техния град или държава, а някъде в Европа или дори извън нея. Това отбеляза пред БНР Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите, като прогнозира задълбочаване на тенденцията за ръст на продажбите през интернет и през следващите години.

„Наред с плюсовете, възникват и предизвикателства как да се справим в онлайн средата. Много от потребителите все още не са свикнали да се ориентират къде може да се крият евентуалните опасности", обърна внимание Арсенов.

Той даде няколко основни съвета за по-сигурни покупки през интернет. Един от тях е да предпочитаме магазини, от които вече сме пазарували и имаме позитивен опит или наши приятели са ни препоръчали.

"Както не влизаме в случайни магазини навън или в търговските центрове, а избираме изпитаните и добре подредените, така трябва да пазаруваме и онлайн. Ако все пак открием добра оферта, която не искаме да изпуснем, но не познаваме магазина, нека да огледаме сайта: дали е професионално
направен, добре ли са подредени елементите му. Никой сериозен търговец няма да поддържа неприветлив и пълен с правописни грешки електронен магазин“, посочи той.

Когато сме препратени към сайта от социална мрежа или от т. нар. „изскачащи прозорци“, трябва да проверяваме двойно, защото в повечето случаи не е много ясно кой е търговецът, съветват още от КЗП.

За потребителите винаги е полезно да проверяват данните за лицата, което го стопанисват съответния онлайн магазин, от коя държава са, посочено ли е правото на отказ в 14-дневен срок и т.н.

"Ако търговецът е укрил тази много важна, базова информация, това е индикация, че той след това най-вероятно ще направи проблем и със самата поръчка“, предупреди Арсенов.

Той препоръчва да се четат и отзивите през интернет търсачките, за да са се види дали няма потребители, които са се „опарили“ от дадения търговец.