КЗП проверява туристически обекти, ски писти и зимни съоръжения

279
КЗП проверява туристически обекти, ски писти и зимни съоръжения

© Pixabay

Започваме с проверки на местата за настаняване и въобще на всички онези обекти, в които в миналите периоди сме установили някакъв тип нарушения – било свързани с проблеми с категоризацията, било с нелоялни практики от типа „обещано, но неизпълнено“, съобщи по Дарик радио председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

„Всичко това е необходимо, за да сме спокойни, че обектите са готови да посрещнат туристите. Ще го направим още преди разгара на зимния сезон“, увери той.

„Имаме намерение, съвместно с колегите от Министерството на туризма, както и с Държавната агенция за метрология и технически надзор, да извършваме проверки по отношение на съоръженията в ски пистите и в ски зоните. Ще проверим и самите ски писти за наличието на информационни табели, обозначаващи категорията на съответната писта и необходимата информация с цел безрисковото използване на съоръженията“, добави Маргаритов.

Той припомни, че контролният орган може да спре предоставянето на подобна услуга, ако установи, че е опасна.

LG Oled TV

Димитър Маргаритов потвърди, че и през този зимен сезон инспекторите ще прилагат метода „таен клиент“, тъй като той „дава своите добри резултати за установяване на нарушения“.

„Разбира се, ние не можем да навлезем в най-тънки детайли на обяснението му, защото по този начин ще дадем възможност на търговците да разберат какви са малките тайни на този способ. Но наши инспектори, защо да не кажем и „под прикритие“, ще извършват контролни покупки в туристически обекти. Целта ще е да се види в реални условия как функционира съответният обект и там, където има някакво нарушение, вече след легитимация и извършване на пълна проверка, включително и документална, ще бъдат налагани санкции“, обясни той.

Маргаритов припомни, че за административни нарушения глобите са от 500 до 3000 лв., а за нелоялни търговски практики, изразяващи се в заблуждаваща информация спрямо потребителите или„ спестяване на важна такава – до 30 000 лв. при първоначално и до 50 000 лв. при повторно нарушение.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg