Компанията за играчки Lego се завърна към растежа.

Печалбите на Lego за 2018 година нарасват с 4% до 10.8 млрд. датски крони (1.4 млрд. евро), при ръст в продажбите, отново от 4% до общо 36.4 млрд. датски крони (4.8 млрд. евро), предава BBC.

Така компанията се връща на печелившия път, след като през 2017 година Lego отчете спад в продажби и печалба за първи път от 13 години. Тогава от производителя посочиха, че основната причина за това е прекалено високо наличие на стока в магазините и складовете.

Най-добрите брандове играчки на компанията през миналата година са от сериите Star Wars, Harry Potter, Ninjago и Jurassic World.

„Стартирахме 2018 с една цел, да стабилизираме бизнеса”, казва изпълнителният директор Нийлс Кристиансен. По думите му, мисията е била играчките на Lego да достигнат до колкото се може повече деца.

2018 година носи растеж на всички основни пазари във времена, в които конкурентите в бизнеса с играчки изпитват сериозни затруднения, нагледно демонстрирани от колапса на щатската компания Toys R US.

Lego се притежава от семейството на Кирк Кристиансен, който основава производителя през 1932 година. Името на компанията идва от датските думи „leg godt”, които означават „играй добре”.

До преди злополучната 2017 година, Lego записа 5 поредни години на двуцифрен растеж. Спадът в продажбите обаче принуди компанията да прибегне до съкращаване на 1 400 работни места по света.

По думите на изпълнителния директор Кристиансен, Lego комбинира физическата и дигитална игра, което позволява на децата да комбинират двете изживявания.

Датският производител поглежда смело към китайския пазар, като ще добави 80 магазина към вече съществуващите 60 в най-многолюдната страна.

„Сериозен фокус в Китай е образованието”, казва Кристиансен, добавяйки, че семействата там купуват играчки като Lego, защото те изграждат качества в децата им, като работа в екип и прочее.

LEGO си създава пазар в Китай чрез местната образователна системаДатският производител на детки играчки LEGO поглежда с надежда към китайския пазар

През 2018 година, продажбите в САЩ и Западна Европа нараснаха слабо, докато в Китай растежът е двуцифрен.

Кристиансен посочва, че е имало потенциал за растеж на развиващите се пазари, тъй като там е имало „много деца, които не са си играли с Lego”.

Компанията обяви, че ще използва устойчиви материали за своите играчки и опаковки от 2030 година, като се уточнява, че не става дума за замяна на пластмасата с друг по-екологичен материал.

„Никои не си хвърля тухличките (Lego) в океана”, казва Кристиансен.