LG Electronics (LG) обяви консолидираните резултати от печалбите за второто тримесечие на 2008 г. Компанията продължава да подобрява своя рекорд в тримесечните продажби и оперативна печалба на световно и местно ниво. Това се дължи на стабилни операции на всички бизнес дивизии и главно на високите продажби на мобилни телефони и плоскоекранни телевизори.

На глобално ниво продажбите скочиха с 22.1%, достигайки 12.534 млрд. долара, а оперативната печалба отбеляза 843 млн. долара, което означава маржин на печалбата от 6.7%. Компанията постигна нетна печалба от 696 млн., както и чисти системни печалби от своите филиали извън страната и инвестиции в LG Display.

Дивизия мобилни комуникации постигна още един рекорд в продажбите, възлизащ на 3.788 млрд. долара – с 34.3% повече, в сравнение с второто тримесечие на 2007 г. От бизнеса с телефони продажбите достигнаха 3.695 млрд. долара – с 38.6% повече от предишната година. Размерът на оперативната печалба е достигнал 13.9%, 14.4% в дивизията за мобилни телефони, което се дължи на увеличаването на хай-енд модели и подобренията в оперативната ефективност.

LG oтбелязва също така високи резултати в продажбите на единични бройки: общо 27.7 млн. телефона, главно от Северна Америка (33%) и нововъзникващи пазари като Средна Азия, Федерацията на руските независими републики и Централна и Южна Америка. Този ръст се дължи на високите продажби на Secret, Viewty, Venus и други примиум телефони.

Продажбите на Дивизия електродомакинска техника са се повишили с 4.9%, което се равнява на 3.721 млрд. долара, а размерът на печалба се равнява на 7.2%, въпреки предизвикателната бизнес среда като високи цени на суровините, спад в икономиката и свиването на американския пазар.

Продажбите на Дивизия дигитален дисплей скочиха с 37.2%, което се равнява до 3.683 млрд. долара, подсилени от скока в продажбите на плоскоекранни телевизори: с увеличение от 86% за LCD и 31% за плазмените телевизори, в сравнение с миналата година. Продажбите на плазмените модули скочиха с 22%. Оперативната печалба за второто тримесечие регистрира приход от 37.4 млн. долара.

Продажбите от Дивизия дигитални медии отчетоха спад от 2.1% (1.201 млрд. долара), което се дължи на сезонност на продажбите, но оперативният размер на печалба се увеличи до 12.8 млн. долара поради вложените усилия за намаляване на разходите.