LG Electronics с продажби от 12.5 млрд. долара за полугодието

330
LG Electronics с продажби от 12.5 млрд. долара за полугодието

LG Electronics (LG) обяви консолидираните резултати от печалбите за второто тримесечие на 2008 г. Компанията продължава да подобрява своя рекорд в тримесечните продажби и оперативна печалба на световно и местно ниво. Това се дължи на стабилни операции на всички бизнес дивизии и главно на високите продажби на мобилни телефони и плоскоекранни телевизори.

На глобално ниво продажбите скочиха с 22.1%, достигайки 12.534 млрд. долара, а оперативната печалба отбеляза 843 млн. долара, което означава маржин на печалбата от 6.7%. Компанията постигна нетна печалба от 696 млн., както и чисти системни печалби от своите филиали извън страната и инвестиции в LG Display.

Дивизия мобилни комуникации постигна още един рекорд в продажбите, възлизащ на 3.788 млрд. долара – с 34.3% повече, в сравнение с второто тримесечие на 2007 г. От бизнеса с телефони продажбите достигнаха 3.695 млрд. долара – с 38.6% повече от предишната година. Размерът на оперативната печалба е достигнал 13.9%, 14.4% в дивизията за мобилни телефони, което се дължи на увеличаването на хай-енд модели и подобренията в оперативната ефективност.

LG oтбелязва също така високи резултати в продажбите на единични бройки: общо 27.7 млн. телефона, главно от Северна Америка (33%) и нововъзникващи пазари като Средна Азия, Федерацията на руските независими републики и Централна и Южна Америка. Този ръст се дължи на високите продажби на Secret, Viewty, Venus и други примиум телефони.

Продажбите на Дивизия електродомакинска техника са се повишили с 4.9%, което се равнява на 3.721 млрд. долара, а размерът на печалба се равнява на 7.2%, въпреки предизвикателната бизнес среда като високи цени на суровините, спад в икономиката и свиването на американския пазар.

Продажбите на Дивизия дигитален дисплей скочиха с 37.2%, което се равнява до 3.683 млрд. долара, подсилени от скока в продажбите на плоскоекранни телевизори: с увеличение от 86% за LCD и 31% за плазмените телевизори, в сравнение с миналата година. Продажбите на плазмените модули скочиха с 22%. Оперативната печалба за второто тримесечие регистрира приход от 37.4 млн. долара.

Продажбите от Дивизия дигитални медии отчетоха спад от 2.1% (1.201 млрд. долара), което се дължи на сезонност на продажбите, но оперативният размер на печалба се увеличи до 12.8 млн. долара поради вложените усилия за намаляване на разходите.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg