Лукойл губи по 12 ст. на литър бензин, каза заместник-генералният директор на компанията Сергей Гиндич по време на изслушването в парламентарната енергийна комисия.

Същевременно "Лукойл" печели по 1 ст. на литър от продажбата на дизела. Според изчисленията на компанията, ако се премахне биокомпонента от дизеловото гориво, това ще намали цените с 4 ст.

От своя страна, Димитър Минчев от Асоциация "Биогорива" посочи, че смесването с биодизел оскъпява горивото с по-малко от половин стотинка за литър.

„Ромпетрол" и производителят на биогорива "Астра Биоплант" също заявиха, че работят на загуба поради направени инвестиции.

Биокомпонентата е включена само в цената на дизела. Другите елементи на стойността му са, според "Лукойл" са: транспорт - 3 ст., разходи за маркетинг - 2 ст., дистрибуция - 23 ст., преработка - 14 ст., стойност на нефта - 99 ст., акциз и ДДС - 1.03 лева на литър. Тоест данъчните плащания формират 41% от цената на дизела при "Лукойл".

Подобна е структурата на себестойността на бензина, с тази разлика, че данъците там са 1.11 стотинки на литър.

Лукойл е направила 1.5 млрд. долара инвестиции в България досега, подчертаха нейните представители.

Източник: БНР